  • 1. Data: 2003-03-13 10:29:35
    Temat: ZUS w kup
    Od: "yba" <y...@N...pl>

    Witam.
    Czy moge wliczyć w KUP (FunduszPracy w kpir, a społeczne i zdrowtne na
    PIT5) za miesiac luty składki opłacone dopiero w marcu? (na podstawie
    art.22 ust.5 updof)
    Czy wpisując FP do kpir muszę sporządzić dowód wewnętrzny?

    I jeszcze jedno:
    Przekazuję na działalność swój stary tel. komórkowy. Sporządzam dowód
    wewnętrzny, wyceniam aparat i wpisuję w 14 kol. kpir. I od tego dnia koszt
    zakupu karty (faktura na firmę) np. SimPlus mogę wpisywać w kup i odliczyć
    VAT? Czy to jest ok?

    [działal. jednoosob.KPIR,VAT, rozl. memoriałowo]

    ---
    yba

  • 2. Data: 2003-03-13 22:50:16
    Temat: Re: ZUS w kup
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Mar 2003, yba wrote:

    >+ Witam.
    >+ Czy moge wliczyć w KUP (FunduszPracy w kpir, a społeczne i zdrowtne na
    >+ PIT5) za miesiac luty składki opłacone dopiero w marcu? (na podstawie
    >+ art.22 ust.5 updof)

    Na PIT-5 na pewno nie (art.26.1.2a: "*zapłaconych*
    bezpośrednio na własne ubezpieczenia...")
    W KPiR... (społeczne też można) chyba już ktoś proponował.
    Ja bym sie bał :> A poważnie mówiąc - należałoby jeszcze
    sprawdzić w ustawie o ubezpieczeniach. IMHO nie ma podstaw
    (niezależnie od innych zastrzeżeń !) z tego powodu, że owo
    ubezpieczenie traktowane jako koszt (a nie składka) jeszcze
    nie jest "należne" !!
    Oczywiście ryzykuję tą odpowiedzią - bo z braku wróżki
    domniemywam losowo że miałeś na myśli rozliczenie memoriałowe... ;>
    Wrrr.... ;) (za brak szczegółów :))

    >+ Czy wpisując FP do kpir muszę sporządzić dowód wewnętrzny?

    Oj, chyba powinieneś poczytać archiwum :)
    Zdania są podzielone. W zeszłym roku wystawiałem. W tym
    postanowiłem uznać, że "dowodem są...dowody wpłat bankowych"
    (z rozp. ds. KPiR) wystarczy, więc stempluję wydruk z mBanku
    badź Inteligo i numer transakcji wpisuję do KPiR :)

    >+ I jeszcze jedno:

    Sam z chęcią poczytam :)

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał. "Komórka" tylko "osobiście płatna")