    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od sprzedaży samochodu. Jaka kwota???
    Date: Fri, 31 Oct 2003 17:16:30 +0100

    On Fri, 31 Oct 2003, Adik wrote:
    [...]
    >+ Załóżmy że osoba fizyczna zakupuje samochód od jakiejś firmy na FA VAT
    >+ Cena zakupu to 3000 zł (od tego oczywiści uiszcza podatek)
    >+
    >+ Po 2 m-cach sprzedaje ten samochód innej osobie fizycznej za kwotę 26 000 zł
    >+
    >+ Jaką kwote podatku powinna zapłacić?

    "według skali".
    Dolicza się do przychodów "ogólnych" - z pracy, z KPiR, z umów
    o dzieło...

    >+ Podobno jest jakiś przepis mówiący o
    >+ tym, iż jeśli samochód zostanie sprzedany w ciągu 6 m-cy za kwotę wyższą niż
    >+ kwota zakupu, to musi uiścić jakiś dodatkowy podatek od zysku.

    Zwykły, normalny podatek dochodowy:
    +++++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    1) stosunek służbowy, stosunek pracy [...]
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    d) innych rzeczy,
    - jeżeli [...nie DG...] i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia
    nieruchomości [...] przed upływem pięciu lat [...] a innych rzeczy -
    przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło
    nabycie;[...]
    -----

    >+ Jak to jest i jaką kwote powinna uiścić?

    Czy jakiś incydentalny PIT się wypełnia to nie wiem, pewnie
    zaraz ktoś zezna.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)