  • Data: 2009-04-18 10:47:36
    Temat: Re: Podatek od spadku - już się pogubiłem
    Od: "JaWojownik" <J...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To kiedy sie wg ciebie uprawomocnilo postanowienie z 1 kwietnia?

    Urząd czeka na zgłoszenie nabycia spadku od spadkobierców i wcale się mu nie
    spieszy z rozpatrzeniem sprawy. Jak spadkobierca się spózni ze zgłoszeniem
    to mogą nawet po kilku latach wrócic do sprawy, uznac ze zwolnienie z
    podatku nie przysługuje bo spadkobierca chciał zataić nabycie spadku, wlepić
    pdatek i naliczyć odsteki karne.

    Jak wpłynie zgłoszenie o którym mowa wyżej to wtedy urzad rozpatrzy sprawę i
    nada datę uprawomocnienia sie wyroku w dniu w którym Urzad zają się tą
    sprawą lecz nie pozniejszą niż ostateczny termin zgłoszenia nabycia spadku
    przez spadkobiercę (nie bedę sie sperał czy chodzi o miesiąc czy o 6
    miesięcy od wyroku sądu bo nie znam szczegółow obowiazujacej od niedawna
    ustawy). Tzn nawet jak się zajmą sprawą za kilka lat to wpiszą datę np. 30
    kwietnia 2009 jako datę uprawomocnienia się wyroku.