  • Data: 2012-11-20 13:54:13
    Temat: Re: Podatek od spadku i sprzedaż samochodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Bogus wrote:
    > Witam
    > Jest sobie samochod otrzymany w spadku o znikomej wartości ~~1500zł,
    > dowiedziałem się w US że jak go sprzedam do 6 miesięcy

    do 6 miesiecy liczac od konca miesiaca w ktorym bylo nabycie, wiec w
    praktyce miedzy 6 a 7. Zebys potem nie płakał.

    Chociaz nie wiem, czy gdzies nie ma wyjatku przy zbyciu rzeczy
    otrzymanych w drodze spadku. Kiedys był, teraz nie widze.

    > to będę musiał
    > zapłacić podatek ileśtam procent (ile?)

    chyab nie ma na to oddzielniej rubryki podatku ryczaltwoego wiec
    doliczasz do swojego rocznego pit w wierszu "inne" ,
    wiec tyle ile placisz podatku wg skali

    aaa, i jeszcze 2% podatku od czynnosci cywilnopranych PCC od samej umowy
    kupna.
    Nie pamietam czy dalej jest limit 1000 zl. Wiec sprzedaj za 999.

    > czy jak zezłomuje ten samochód i wykaże koszty (-500zł)

    chcesz pacic za złomowanie? Kto cie w jajo robi?

    Mi po samochód przyjechali zabrali na lawete i jeszcze 150 zł zapłacili.

    to podatku mi
    > nie przywalą (bo wg ich wyliczen samochód jest rynkowo warty te ~1500zł)?

    Nie. Bo nic nie zarobiłes, a podatek od spadku alob zapłaciles albo
    byles zwolniony.