  • Data: 2012-11-20 21:35:33
    Temat: Re: Podatek od spadku i sprzedaż samochodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Bogus wrote:

    > to w takim razie czy mogę ten samochód DAROWAĆ obcej osobie :) ?

    nie widzę przeciwskazań.
    Możesz.

    przepis jest prosty
    zródłem dochodu jest odpłatne zbycie w okresie 6 miesiecy od końca
    miesiaca nabycia.

    nie ma odpłatnego zbycia -> nie ma dochodu.

    Obdarowany podatku nie zapłaci po zmiesci sie w kwocie wolnej od
    podatku. tylko wyraznie w umowie darowizny zapiszcie wartosc, zeby sie
    US nie czepial. Nawet tego zglaszac nie bedzie musial, jesli to nie
    przekracza 4 tys z groszami i nic od ciebie w ostatnich 5 latach nie
    dostal i w nastepnych nie planuje dostac.

    Z tym, ze bron cie boze, zeby gdzies wyszlo, ze on ci tez cos darowal,
    albo ze sie wygada, ze ci jakas kase jednak dal. Bo wowczas to juz nie
    darowizna.

    Lepiej mu to sprzedac i po prostu ten tysiac zlotych w zeznaniu dopisac.

    I nie zapomnij zapłacic OC!!!