eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodatek od samochodu osobowego w firmie - prawda czy fałsz? › Re: Podatek od samochodu osobowego w firmie - prawda czy fałsz?
  • Data: 2006-05-20 10:28:08
    Temat: Re: Podatek od samochodu osobowego w firmie - prawda czy fałsz?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości <news:20052006.588D363E@budzik61.poznan.pl>
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:

    > u mnie w firmie jest tak ze jak uzywam samochodu służbowego w celach
    > prywatnych to musze wyspowiadac sie z ilosci km.

    Zgadza się, ale nie do końca.
    Jesteś użytkownikiem samochodu służbowego (niezależnie czy to auto osobowe
    czy ciężarowe), a nie jego właścicielem.
    Jako pracownik "spowiadasz" się pracodawcy, a nie fiskusowi.
    To diametralna różnica.

    A to, o czym piszę miałoby dotyczyć właścicieli firmowych samochodów
    osobowych. Czyli krótko mówiąc - właściciel firmy kupuje sobie na firmę auto
    osobowe (w świetle przepisów VAT) i zazwyczaj część kilometrów wyjeżdża w
    celach służbowych, a część w celach prywatnych. Rząd chce (rzekomo) ukrócić
    ten proceder i narzucić na właścicieli firm haracz w postaci podatku z
    tytułu posiadania w firmie aut osobowych. Niezależnie od tego, czy auto
    faktycznie służy celom prywatnym czy nie. Założeniem jest, że służy, bo tak
    twierdzą pomysłodawcy projektu. Ich również zdaniem samochód w firmie ma być
    do pracy, a nie do wożenia dup właścicielom. Oczywiście tłumaczenie, że
    pracuje się nie tylko poprzez użytkowanie aut będących w świetle przepisów
    autami ciężarowymi (czyli wszystkie "kratkowce" z jednym rzędem siedzeń czy
    taką i owaką przestrzenią bagażową), ale również aut typowo osobowych, jest
    zdaniem pomysłodawców nie wystarczające.
    Ot kolejne paranoje naszego rządu :>

    --
    Nixe