  • Data: 2005-05-04 14:40:08
    Temat: Re: Podatek od oszczędności
    Od: Krisso <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Raku_krak napisał(a):

    > Definicja ze stronki:
    > https://ssl.elfin.pl/moj/?id=mojelfin/mozliwosci//ws
    wtl.html&id_artykulu=2914

    > Podatek od oszczędności
    >
    > Zyski z obecnie zakładanych lokat bankowych, rachunków bieżących i
    > oszczędności lokowanych w funduszach inwestycyjnych objęte są
    > zryczałtowanym 20-procentowym podatkiem. Naliczany jest on wraz z
    > naliczaniem przez bank odsetek od lokaty lub likwidacją inwestycji np. w
    > funduszach inwestycyjnych.
    >

    > A teraz moje pytanie - jezeli w tym samoym banku mam rachunek bieżący
    > ROR i kredyt - to czy naliczany jest podatek tylko od konta ROR ????
    > Czy też brany jest po uwage zysk netto z obu rachunków bankowych ???

    Rachunki kredytowe nie są opodatkowane bo nie bardzo jest co :) Jaki
    możesz mieć dochód z tytułu posiadania rachunku kredytowego?

    > Rozwijając dalej, jezeli mam rachunki bankowe w kilku bankach, na jednym
    > pieniądzie leżą (i dostaje odsetki) a pozostałe to kredyty - to czy
    > naliczajac mi podatek od zysku moge go odzyskać (to nei zysk poniewaz
    > pokrywam nim,tym niby zyskiem odsetki z innego rachunku).

    Ryczałtowość tego podatku polega na tym, że nie łączysz go z innymi
    dochodami i/lub stratami. Tak jest taniej go pobierać. I na jedno
    wychodzi, bo uwzględniają tylko dochody, nie ważne z ilu rachunków.

    --
    Krisso