  • Data: 2004-02-10 13:26:23
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości
    Od: "Kamyk" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Antoni Markowski" <r...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c0ac6d$a41$1@inews.gazeta.pl...
    > Od tego roku w moim mieście (może nie tylko w moim) zdecydowano, że
    podatek
    > od nieruchomości należących do gminy miejskiej będą płaciły podmioty
    > gospodarcze, które wynajmują od miasta te obiekty. W związku z tym mam dwa
    > pytania.
    >
    > 1. Czy jest to zgodne z prawem?

    Platnikiem podatku (czyli wnoszacym oplaty do US) jest wlasciciel, to
    raczej oczywiste. Niemniej jednak wlasciciel zawsze bedzie uwzglednial ten
    podatek w stawce czynszu - to tez oczywiste. Mozna zatem powiedziec, ze
    podatek od nieruchomosci zawsze placi wynajmujacy (zawsze jest on pokrywany
    z jego kieszeni).

    > 2. Czy jest zgodne z prawem, że podmiot który korzysta zgodnie z umową z
    > obiektu raz w tygodniu przez dwie godziny płaci taką samą stawkę
    miesięczną
    > za metr kwadratowy jak firma która korzysta z obiektu 24 godziny na dobę 7
    > dni w tygodniu?

    Jesli chodzi to o stawke miesieczna CZYNSZU za metr kwadratowy to jest to
    zgodne z prawem (zakladam, ze nikt nie kazal Panu zawierac niekorzystnej dla
    Pana umowy).

    Pzdr.
    Kamila