  • 1. Data: 2004-02-10 10:35:57
    Temat: Podatek od nieruchomości
    Od: "Antoni Markowski" <r...@N...gazeta.pl>

    Od tego roku w moim mieście (może nie tylko w moim) zdecydowano, że podatek
    od nieruchomości należących do gminy miejskiej będą płaciły podmioty
    gospodarcze, które wynajmują od miasta te obiekty. W związku z tym mam dwa
    pytania.

    1. Czy jest to zgodne z prawem?
    2. Czy jest zgodne z prawem, że podmiot który korzysta zgodnie z umową z
    obiektu raz w tygodniu przez dwie godziny płaci taką samą stawkę miesięczną
    za metr kwadratowy jak firma która korzysta z obiektu 24 godziny na dobę 7
    dni w tygodniu?

  • 2. Data: 2004-02-10 13:26:23
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości
    Od: "Kamyk" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Antoni Markowski" <r...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c0ac6d$a41$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > od nieruchomości należących do gminy miejskiej będą płaciły podmioty
    > gospodarcze, które wynajmują od miasta te obiekty. W związku z tym mam dwa

    Platnikiem podatku (czyli wnoszacym oplaty do US) jest wlasciciel, to
    raczej oczywiste. Niemniej jednak wlasciciel zawsze bedzie uwzglednial ten
    podatek w stawce czynszu - to tez oczywiste. Mozna zatem powiedziec, ze
    podatek od nieruchomosci zawsze placi wynajmujacy (zawsze jest on pokrywany
    z jego kieszeni).

> [...]
    miesięczną
    > za metr kwadratowy jak firma która korzysta z obiektu 24 godziny na dobę 7

    Jesli chodzi to o stawke miesieczna CZYNSZU za metr kwadratowy to jest to
    zgodne z prawem (zakladam, ze nikt nie kazal Panu zawierac niekorzystnej dla
    Pana umowy).

    Pzdr.
    Kamila

  • 3. Data: 2004-02-10 20:49:22
    Od: "Antoni Markowski" <r...@g...pl>

    Kamyk <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > zgodne z prawem (zakladam, ze nikt nie kazal Panu zawierac niekorzystnej

    Nie, czynsz płacę swoją drogą. Teraz gmina miejska żąda, abym płacił im
    jeszcze ekstra podatek (przerzucają podatek od nieruchomości na mnie) i pani
    w urzędzie twierdzi, że nie ma znaczenia, czy lokal wyanjmuję na godzinę w
    tygodniu czy na całą dobę przez siedem dni. Zawsze płacę od metra. Czy to
    zgodne z prawem?

    Pozdrawiam
    Antoni

  • 4. Data: 2004-02-10 23:44:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, Antoni Markowski wrote:
    [...]
    >+ Nie, czynsz płacę swoją drogą. Teraz gmina miejska żąda, abym płacił im
    >+ jeszcze ekstra podatek (przerzucają podatek od nieruchomości na mnie)

    Przyznam że dziwnie to wygląda. Jak chcę zedrzeć więcej z DG to
    powinni po prostu podwyższyć czynsz :(

> [...]
    >+ tygodniu czy na całą dobę przez siedem dni. Zawsze płacę od metra. Czy to

    Akurat tu zgodzę się z przedmówcami: załóżmy że miałbym lokal.
    Załóżmy że chciałbym go wynająć.
    No to nie byłoby nic dziwnego w tym że mnie NIE interesuje ile
    czasu tam będziesz siedział, tylko czy i ile zapłacisz oraz
    ew. czy zapewnisz "zycie" (głównie ogrzewanie) lokalu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-11 10:40:16
    Od: "Antoni Markowski" <r...@g...pl>

> [...]
    > czasu tam będziesz siedział, tylko czy i ile zapłacisz oraz
    > ew. czy zapewnisz "zycie" (głównie ogrzewanie) lokalu.

    Ten lokal to klasa szkolna. Do południa działa szkoła, czyli właściciel
    obiektu, po południu rozpoczynają się kursy, później kilka firm po kolei
    wynajmuje tę klasę na godzinę lub dwie. I każda z nich płaci za wynajmowanie
    zgodnie z umową, a teraz jeszcze będą płaciły podatek od nieruchomości.
    Rozumiesz, cały podatek za jedno i to samo pomieszczenie płacony kilkanaście
    razy. Czy to jest zgodne z prawem?

    Pozdrawiam
    Antoni

  • 6. Data: 2004-02-11 21:23:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, Antoni Markowski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wynajmuje tę klasę na godzinę lub dwie. I każda z nich płaci za wynajmowanie

    A to co innego. Nie napisałeś.

    >+ a teraz jeszcze będą płaciły podatek od nieruchomości.
    >+ Rozumiesz, cały podatek za jedno i to samo pomieszczenie płacony kilkanaście
    >+ razy. Czy to jest zgodne z prawem?

    Nie wiem. Biorąc pod uwagę że podatek jest określony "od powierzchni"
    to sądzę że nie jest zgodne.
    Nie wiem jak są ustalone "ceny za lokal": jeśli w wyniku prztargu to nic
    się pewnie nie da zrobić, ale jeśli są "urzędowe"... to IMHO też jest
    przegięciem kasowanie kilka razy :(
    Napisałeś już na .prawo ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-02-12 14:53:25
    Od: "Antoni Markowski" <r...@g...pl>

    > Nie wiem jak są ustalone "ceny za lokal": jeśli w wyniku prztargu to nic
    > się pewnie nie da zrobić, ale jeśli są "urzędowe"... to IMHO też jest
    > przegięciem kasowanie kilka razy :(
    > Napisałeś już na .prawo ?

    Są "urzędowe". Nie napisałem jeszcze na prawo. Dzisiaj złożyłem odwołanie do
    kolegium, bo mijał ustawowy termin. O obrocie sprawy pozwolę sobie
    poinformować grupę.

    Pozdrawiam
    Antoni