eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodatek od honorariów za zagraniczne artykuły i zdjęcia? › Re: Podatek od honorariów za zagraniczne artykuły i zdjęcia?
  • Data: 2007-02-01 11:51:07
    Temat: Re: Podatek od honorariów za zagraniczne artykuły i zdjęcia?
    Od: "Michał" <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Lut, 12:33, a...@w...pl wrote:

    > Czy skarbowka moze sprawdzic mi konto?

    Tak. W postepowaniu karno-skarbowym gdyby podejrzewali ze zatajasz
    swoje dochody albo cos w tym stylu.

    > Jestem traktowana jak tworca-moze sa inne przepisy dotyczace tworcow?
    > Moze da sie to jakos obejsc?

    Zanim zaczniesz panikowac - po prostu spytaj w ksiegowosci tych
    wydawnictw czy oni odprowadzaja podatek u siebie. Musza istniec jakies
    rachunki na podstawie ktorych robione sa przelewy. Jezeli nie
    prowadzisz DG i nie wystawiasz im faktur to oni sa Twoim
    zleceniodawca.

    Jest duza szansa, ze firma wydawnicza odprowadza za Ciebie podatki w
    kraju gdzie ma siedzibe. Jezeli tak jest to jedyne czego niedopelnilas
    to niewykazywanie tych dochodow w PIT rocznym (tam jest jakas
    rubryczka o dochodach uzyskanych za granica). Poszukaj przepisow o
    unikaniu podwojnego opodatkowania.

    > Czy zaplace kare za lata w ktorych nie placilam naszemu pier.....
    > panstwu!!!?

    Jezeli faktycznie powinnas byla odprowadzac podatek to zaplacisz go +
    odsetki. Kara jesli urzad na Ciebie nalozy. Jezeli sama do tego
    dojdziesz, sporzadzisz korekty PITow z uzasadnieniem na pismie i
    wykazesz czynny zal - nie powinno do tego dojsc.
    Tylko do konca okresu przedawnienia kazdej deklaracji rocznej (5 lat).

    Pozdrawiam,
    Michal