    From: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od dywidendy
    Date: Thu, 15 Apr 2004 16:05:26 +0200

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:407D860B.50303@poczta.fm...
    > Archiwum przeczytałem, m.in. dyskusję zainicjowaną przez Maddy w 1998
    > jeszcze z adrsu @pdi:-)), ale ustawa się dość drastycznie zmieniła jesli
    > chodzi o stawki, to może i terminy.
    > Stan faktyczny:
    > Sp. z o.o.
    > zysk netto leży na koncie 821 (rozliczenie wyniku finansowego lat
    > ubiegłych).
    > Jest protokół ze zgromadzenia wspólników z 29.03 o przeznaczeniu całości
    > zysku na podwyższenie kapitału rezerwowego.
    > Nie wiem niestety co jest w umowie spółki, ale zakładając wariant
> [...]

    Witam,

    1. art 7 us1 1 PDOP Przedmiotem opodatkowania jest dochód bez względu na
    rodzaj źródeł przychodów
    2. art 7 ust 2 Dochodem z zastrzeżeniem art 10, 11 jest nadwyżka symy
    przychodów nad kosztami ich uzyskania.
    3. art 10 ust.1 pkt 4 - Dochodem z udziału w zyskach osób prawnych jest
    ..dochód przeznaczony na podwyższenie kapitału zakładowego, oraz dochód
    stanowiący równowartość kwot przekazanych na ten kapitał z innych kapitałów
    osoby prawnej.

    Tak wię niestety, chcąc przeznaczyć część zysku sp. z o.o. na podwyższenie
    Kapitału Zakładowego należy zapłacić podatek w wysokości 19%.
    W przypadku przekazania całości zysku na Kapitał Rezerwowy (a może zapsowy
    w sp. z o.o.) nie należy płacić podatku. Dopiero po przeniesieniu części
    kapitału zapasowego na kapitał zakładowy należy zapłacić podatek.

    pozdrawiam

    DS