  • Data: 2004-04-15 11:02:02
    Temat: Re: Podatek od dywidendy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 15 Apr 2004, Catbert wrote:

    >+ On 4/14/2004 8:42 PM, Tomasz Staszewski wrote:
    >+ > Archiwum przeczytałem, m.in. dyskusję zainicjowaną przez Maddy w 1998
    >+ > jeszcze z adrsu @pdi:-)), ale ustawa się dość drastycznie zmieniła jesli
    [...]
    >+ > Jest protokół ze zgromadzenia wspólników z 29.03 o przeznaczeniu całości
    >+ > zysku na podwyższenie kapitału rezerwowego.
    >+ > Nie wiem niestety co jest w umowie spółki, ale zakładając wariant
    >+ > pesymistyczny, czyli nie ma nic i trzeba zapłacić podatek[...]

    >+ IMHO podwyższenie kapitału = brak dywidendy = brak podatku.

    Jak rozumiem pytanie dotyczyło kwestii pt. "jeśli w umowie spółki nie
    przewidziano przeznaczenia dochodu na cele inne niż dywidenda
    to dywidenda należy się z mocy prawa i uchwała wspólników onacza
    że wspólnicy przeznaczają na podwyższenie kapitału *własne pieniądze*".
    Nie wiem jak dzisiejsze przepisy na to "patrzą", ale wyrok z wnioskami
    jak wyżej kiedyś czytałem :), być może coś zmieniono w KSH.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)