  • Data: 2007-09-18 23:50:09
    Temat: Re: Podatek od dochodu - odliczenie ZUS-u
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Sep 2007, andrew00 wrote:

    > Witam moze ktoś mi pomoże :) prowadze własną działalność i potrzebuje
    > informacji na temat zasad odliczania pieniędzy zapłaconych ZUSowi od
    > podatku

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Nie, ja NIE żartuję.
    Tam jest obowiązująca treść. Ciebie, mnie, innych...

    > Czytam ale jakos nie moge pojąć bo różne wersje

    Gdzie czytasz, możesz podać te różne wersje?
    Może ustawę z zeszłego roku, albo sprzed 5 lat? ;)

    > są czy to jest tak że do
    > kosztów moge wrzucić ubezpieczenia społeczne

    Tak albo nie.
    I to jest ścisła odpowiedź :]
    "Społeczne" może być albo zaliczone w koszty, albo odliczone od dochodu,
    u większości wychodzi na to samo (*dokładnie* na to samo mam na myśli),
    ale są rzadkie przypadki kiedy opłaca się (bardziej) albo jedno albo
    drugie rozwiązanie.
    "Jak wybierzesz tak będziesz mieć" :O
    +++ cytat +++
    13a. Wydatki na cele okreœlone w ust. 1 podlegajš odliczeniu od dochodu,
    jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów lub nie
    zostały odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym
    podatku dochodowym lub od dochodu na podstawie ustawy z dnia 24 sierpnia
    2006 r. o podatku tonażowym.
    ---

    > a od podatku odjąć jakaś
    > niepełną kwote za ubezpieczenia zdrowotne

    Ano, zdrowotne zostało wydzielone z podatku dochodowego, po czym
    automagicznie zaczęło wzrastać, a o dochodowym wszyscy "zapomnieli"
    (i został taki sam :>), przez co faktyczne opodatkowanie wielu
    dochodów jest WYŻSZE.

    > tak?

    +++ cytat +++
    2. Kwota składki na ubezpieczenie zdrowotne, o którš zmniejsza się
    podatek, nie może przekroczyć 7,75% podstawy wymiaru tej składki.
    ---

    pzdr, Gotfryd