    From: "Faust" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od dochodów zagranicznych???
    Date: Sun, 10 Apr 2005 14:35:09 +0200

    news:d36ta4$t6o$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    Resztę
    > tak płacisz.
    > doliczasz dochód z zagranicy do polskiego obliczasz podatek i odejmujesz
    > podatek zapłacony za graniców
    > to tak w wielkim skrócie.

    no niebardzo z tym odejmowaniem podatku :))
    w przypadku dochodów zagranicznych z pracy obowiązuje zasada "struktury
    dochodu" - mechanizm trochę skoplikowany :
    1. teoretycznie dochody zagraniczne są u nas zwolnione z podatku (podstawa:
    umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania)
    2. niestety dochód z zagranicy dodaje się do dochodu w polsce (ponadto z
    tego samego żródła przychodów, więc łączenie wynagrodzenia ze stratą z
    działalności jest niemożliwe)
    3. wylicza się podatek od całości, a następnie wpłaca podatek od dochodów w
    polsce wyliczony % udziału w dochodzie całym

    ten skoplikowany mechanizm wymyślono w celu (oczywiście) zrobienia obywateli
    w balona, ponieważ ZAWSZE, kiedy komuś taki podatek wyliczam, to wychodzi że
    muszą grubo dopłacić podatku za pracę za granicą (choć teoretycznie dochody
    za granicą są zwolnione)
    możecie sami sprawdzić dowolnym programem do wypełniania PIT
    najpierw wprowadźcie tylko dochody w polsce i obliczcie podatek
    a potem wprowadźcie dochody za granicą - teoretycznie wynik powinien być na
    0, a nie jest
    wniosek: mamy coś w rodzaju utajnionego podatku od wzbogacenia
    a co? my tu przymieramy z głodu na budżetowych pensyjkach, a jakiś kowalski
    będzie się bogacił za granicą??