  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Krzysztof Czajka <K...@p...pl>
    Subject: Re: Podatek od darowizny po przepisaniu mieszkania
    Date: 22 Jul 2005 10:18:42 +0200

    Marcel (m...@i...pl) napisał(a):

    > Mam pytanie dotyczace podatku od darowizny. Moj Dziadek przepisal na mnie
    > mieszkanie wlasnosciowe.

    Przede wszystkim: kiedy była ta darowizna? Jeśli więcej niż 5 lat temu, to
    możesz spokojnie sprzedawać i nie płacisz żadnego podatku.

    > W zwiazku z tym, ze nie posiadalem w momencie
    > przepisania innego mieszkania, zostalem zwolniony z podatku. Obecnie rozwazam
    > zakup nowego mieszkania (na rynku pierwotnym). Czy jesli kupie nowe mieszkanie,
    > bede musial zaplacic podatek od przepisanego wczesniej mieszkania, z ktorego
    > bylem wtedy zwolniony ? Czy istnieje jakis okres, w ktorym nie mozna zakupic
    > mieszkania, nie placac jednoczesnie podatku za wczesniej przepisane mieszkanie ?

    Tak -- pół roku. Sprzedaż musi być jednak uzasadniona tzw. ważnymi
    okolicznościami życiowymi (tak jest w ustawie :)). Po sprzedaży mieszkania
    trzeba złożyć oświadczenie do US, że w ciągu sześciu miesięcy nabędziesz
    nowy lokal mieszkalny (lub dom).

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

    --