  • Data: 2002-05-24 14:47:39
    Temat: Re: Podatek Belkowski - abstrakcyjnie
    Od: "ktp" <k...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Solarz" <s...@i...pan.wroc.pl> napisał w wiadomości
    news:3CEE439C.6614C4C9@int.pan.wroc.pl...
    > Witam,
    > Mając konto w Banku płacę podatek od odsetek. Moje zyski netto są małe
    > 0.20 do 0.30 zł na miesiąc. Od tej kwoty płacę podatek. Ale by mieć

    nie płacisz...
    zgodnie z ordynacją podatkową
    podstawę opodatkowania zaokrągla się do 1 zł, potem liczy podatek
    i zaokrągla go do 10gr
    tu: 0.30 zaokrąglone do 1 zł =0; podatek 20% od 0 też =0 ;-)
    (jeśli bank nie uwzględnia tych zaokrągleń, to możesz mu zrobić awanturę
    dla tych 5gr podatku, co Ci zabiera;PPPP)

    > takie zyski muszę opłacić utrzymanie konta (koszta). Wynosi ono 3 zł /
    > miesiąc. inaczej nie można czerpać zysków, bo nie można posiadac konta
    > bez płacenia tych 3 zł bankowi. W związku z czym ponoszę stratę, gdyż
    > moje zyski są mniejsze niż koszty. Czy dostanę zwrot zapłaconego
    > podatku? Pytam retorycznie ale faktycznie taki zwrot powinienem dostać.

    nie dostaniesz, ani w myśl przepisów nie powinieneś
    podatek od oszczędności jest ryczałtowy, a przy takich podatkach
    nie ustala się kosztów uzyskania

    > Druga sprawa czy banki w myśl ustawy o podatku Belkowskim wystawią mi
    > jakiś PIT na koniec roku ?

    nie

    > Piotrek

    KTP