    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek?
    Date: Fri, 07 Sep 2007 13:43:10 +0200

    Dnia 07-09-2007 o 13:36:24 Fatrix <"fatrix[{"@}]poczta.neostrada.pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik <t...@o...pl> napisał

    > Tak, ale to te dochody się rozdziela?
    >
    > Tzn za staż będzie koło 2k zł, za te inne drobne zlecenia koło 200
    > m-cznie przez 2-3 miesiące ~ 800 zl to oba sięosobno liczą, tzn staz
    > stażem a reszta do kwoty wolnej czy jak?

    Powtarzam nie wiem czy staż wchodzi do podatku, czy jest zwolniony czy
    jeszcze inaczej.
    Ale z 2800 to jakby nie liczyć podatek wynosi 0, null.
    Czyli nic nie wisisz fiskusowi poza pitem 37, którego na 99,999% nikt nigdy
    nie skontroluje, a jak nawet skontroluje to bez PIT-11 nie będą wiedzieć
    że jakieś 40 zeta gdzieś dostałeś.

    Wpisanie tych kwot na PIT-a niesie ze sobą potencjlane zagrozenie:
    - ktoś stwierdzi ze zaniżyłeś to, bo nie masz papierków, a przelewy to
    tylko dowód
    że *co najmniej* te 800zł zarobiłeś, a może i 8k zarobiłeś tylko że z ręki
    do reki?
    - ktoś stweirdzi że to była działalnośc i dostaniesz ZUSa w bonusa.
    - nawet jak w końcu się wycofają z tych stwierdzeń to stracisz czas i nerwy
    na tłumaczenie że nie jesteś wielbłądem.

    Bo widzisz, ten kraj nie premiuje ludzi którzy chcieliby naprawić jakieś
    tam błędy.