  • Data: 2007-09-07 11:28:23
    Temat: Re: Podatek?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07-09-2007 o 13:02:40 Fatrix <"fatrix[{"@}]poczta.neostrada.pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik <t...@o...pl> napisał

    > jak pisałem, 4 miesiące stażu po ca 483,30 na rekę (=1933,20 zł).

    Ale ze stażu dostaniesz PITa raczej, chyba że to jest zwolnione z podatku,
    także o tym raczej nie mówimy tylko o tych kilku razach po kilka dyszek.
    Zgadza się?

    > O jakich kwotach max. mówimy?

    do 4500 uszczuplonego podatku jest wykroczenie.
    Co nie znaczy że należy uszczuplać - a jedynie tyle, że nie ma co się bać
    gdy przypadkowo coś naskrobiesz, tak jak Ty teraz.

    > czyli co miesiąc płacić > 700 zł ZUS przy dochodach/przychodach około
    > 200 zł miesięcznie?!

    Nie tak, ZUS się składa ze 180zł zdrowotnego + 100 lub500 zł społecznych
    zaleznieod wariantu. Zdrowotne idzie w większośc z podatku,a spoleczne idą
    w koszty.
    Ale tak czy siak przy 200zł miesięcznie nie ma bata żebys to pokrył.

    Przy czym ja się upieram że żadnej DG nie prowadziłeś, zawierałeś
    ustne zlecenia czy umowy o dzieło od których podatek miał obowiazek
    odprowadzić
    zleceniodawqca - chyba nie składałeś oswiadczenia że sam za siebie
    zapłacisz
    w ramach własnej DG?
    A jesli nie dostanuiesz PIT-11 za ten rok, to może się zdarzyć że
    zapomnisz,
    o jakiś tam 30zł.