  • Data: 2004-01-10 22:03:00
    Temat: Re: Początkujący - pytania:
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Jan 2004, Jaco wrote:
    [...]
    >+ > bo rozumie że kosztów nie ma na ryczałcie!!!.
    >+ > Nie ma. Wpisać w ewidencje ZAKUPÓW VAT !
    >+
    >+ oki, to powiedzcie mi jeszcze co mam wkońcu zrobić z tym samochodem
    >+ i paliwem do niego (czy i to i to mam wpisać do ewidencji zakupów Vat!!),

    Jak osobowy to odliczenie nie przysługuje.
    Poza tym - weź i zapodaj: groups.google.pl, wybierz zaawansowane,
    wypełnij... (grupa i interesujące hasła, w stylu: "ryczałt OR ryczałtu"
    i poczytaj !
    Polecam na początek tak z 2000...3000 postów. Nie żartuję, sam tak
    zacząłem ! (a później wyszło wszystko co robiłem źle :))

    >+ i jeszcze jedno pytanko - jedna pani powiedziała mi że muszę sobie kupić:
    >+ -rejestr zakupów ( czy to chodzi o ten sam co wyżej tz. ewidencje zakupów
    >+ Vat!!),

    Tak.

    >+ -rejestr sprzedaży ( rozumie że tutaj mam wpisywać swoje faktury!!),

    Tak. Możesz wpisywać dzienne zestawienia sprzedaży - poszukaj
    w rozporządzeniu, bo szczegółów dla ryczałtu nie znam !

    >+ -ewidencje do celów ryczałtu (a z tym to kompletnie nie wiem co mam
    >+ robić???),

    A JAKĄ ewidencję ? O ile wiem - masz mieć odpowiednik ewidencji
    środków trwałych (na KPiR to się tak nazywa), podobno na
    ryczałcie nazwa brzmiała inaczej. Może jakiś ryczałtowiec
    objaśni :)

    >+ Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość dla raczkującego księgowego :>;

    Ucz się, później będziesz pisał na grupę :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)