  • Data: 2004-01-10 22:22:33
    Temat: Re: Początkujący - pytania:
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Jan 2004, Jaco wrote:
    [...]
    >+ > Są takie rzeczy że przy pewnych formach odliczania nie można ich
    >+ > wykonywać i już. Jednych nie da się wykonywać na ryczałcie, innych
    >+ > nie da się wykonywać bez VATu.
    >+
    >+ nawet w przypadku kiedy złożyłem deklaracje Vat-R!!!

    Tak.
    Np. świadczenie "doradztwa", IMHO - wszelkiego rodzaju konsultacje
    itp. powoduje "wylot" na VAT. Tak samo jakbyś sprzedał coś co
    zawiera złoto czy inne metale szlachetne: prawdę mówiąc to
    w każdym (no, może NIE w każdym :)) elemencie elektronicznym
    nieco się go znajdzie ;)
    Przeczytaj ustawę i rozporządzenie "ogólne" VAT - warto (AFAIK
    z 22 marca 2002).
    Są np. takie rzeczy, że podstawa obrotu liczy się ze współczynnikiem
    - a rekordowa wartość tego współczynnika to 30. 30 RAZY, nie
    procent !!
    Wystarczy coś z operacji finansowych, wynikłych z "czynności
    wynikających z umowy agencyjnej lub zlecenia, pośrednictwa,..."
    (poza komisem), i już - 1360 zł obrotu i przekroczyłeś limit !
    [...]
    >+ Jeżeli nie będe wykonywał usług wymienionych w załączniku tej ustawy, nie
    >+ muszę przechodzić na KPiR???

    Ja nie wiem (nie mam ryczałtru :)) czy lista operacji
    na ryczałcie jest "pozytywna" (co wolno) czy "negatywna"
    (czego nie wolno).

    >+ Czy fakt że na wpisie do ewidencji DG mam wpisane "Usługi reklamowe"
    >+ obliguje mnie do tego że muszę przejść na KPiR,
    >+ czy tylko wtedy kiedy faktycznie będę wykonywała usługi z załącznika np:
    >+ "Usługi reklamowe".

    A weź ty googla i poczytaj zapodane 3000 postów !
    IMO - *wykonanie* usługi powoduje dopiero konieczność rozpatrzenia
    "jak to z VATem było".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)