  • Data: 2005-11-10 15:08:07
    Temat: Re: Pobieranie prowizji od uslug jezykowych
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    >
    > prowadze firme zajmujaca sie organizacja kursow jezykowych. Schemat
    > przeplywu platnosci wyglada w ten sposob, ze uczen wnosi na rece
    > nauczyciela zaplate za usluge, nastepnie nauczyciel wnosi na moje konto
    > prowizje za usluge posrednictwa (za dostarczenie mu klienta), obliczanej
    > od kazdej jednostki przeprowadzonych zajec.
    >
    > Mam w zwiazku z tym kilka pytan.
    > 1. Jaki kod PKWiU bedzie odpowiedni do oznaczenia tego typu uslugi
    > (chodzi o zaplate prowizji dla mnie, za ktora wystawiam nauczycielowi
    > fakture VAT)
    74.86.Z Działalność centrów telefonicznych (call center)

    Podklasa ta obejmuje:

    - pośrednictwo związane z techniczną obsługą klientów, prowadzone na zlecenie:

    - centra telefoniczne przyjmujące wezwania od klientów, udzielające odpowiedzi
    klientom przy zastosowaniu automatycznego rozdziału zgłoszeń, zintegrowanych
    systemów komputerowo-telefonicznych lub interaktywnych systemów głosowych:

    - przyjmowanie zamówień,

    - udzielanie informacji o produktach,

    - przyjmowanie reklamacji,

    > 2. Czy nauczycielowi moga grozic jakies sankcje ze strony US jesli
    > wystawie mu fakture VAT na usluge jw., z ktorej on nie rozliczy sie ze
    > swoim klientem (uczniem)?

    Rozlicza się z US-em i jesli US stwierdzi,że się nie rozliczył z przychodu i
    dochodu to jak każdy bedzie miał problemy.

    > 3. Czy wymagana jest jakakolwiek umowa cywilnoprawna pomiedzy mna a
    > nauczycielem, na podstawie ktorej on bedzie uiszczal prowizje, czy
    > wystarczy jedynie, ze zgadza sie na placenie wystawianych przeze mnie
    > faktur VAT?

    Umowa nie jest wymagana ale chroni interesy stron - zwłaszcza Twoje.

    > 4. Czy pobieranie przeze mnie jako posrednika takich oplat, w takiej
    > formie jest w ogole zgodne z prawem?
    Jest.
    > 5. Czy ja wystawiajac fakture VAT, za ktora uiszczam podatek VAT
    > pozostaje w zgodzie z prawem i moge spac spokojnie?
    Możesz.

    Dobranoc - Kriss