    From: chester <p...@w...ps.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pit5 i ryczałt
    Date: Mon, 23 Dec 2002 15:16:18 +0100

    > Szybko myśląc zapomniałem o ograniczeniach wynikających z ustawy
    > o ochronie lokatorów.
    > Rozmawiamy jednak o konieczności płacenia podatku od dochodów z najmu.
    > Uwzględniając wymogi ochrony lokatorów wydaje mi się, że jest
    > trzymiesięczny okres wypowiedzenia umowy najmu, po którym będziemy
    > mogli powiedzieć, że nie występują "dochody należne" - niepłacący
    > lokator zajmuje lokal bezumownie.
    No właśnie tak nie jest. Nie można sobie ot tak wypowiedzieć umowy i
    wychrzanić gościa. To jest bardzo skomplikowane i wyjątkowo nieprzyjazne
    dla właściciela. Polecam ustawę, tylko usiądź bo w miarę czytania może
    się zdarzyć że cię coś trafi.

    > I ten moment chciałbym ustalić,
    > jak również stosunek US do tego faktu. Jak nie pozwolić aby narastały
    > zaległości podatkowe gdy mamy do czynienia z niepłacącym lokatorem?
    Według mnie to nie powinno się płacić od dochodu (lub przychodu, nie to
    jest istotne) którego fizycznie nie ma. Jesli mam rację, to podatnik sam
    jest sobie winien jak ma zaległości. Jeśli nie, to chyba się potnę...

    Jak jest naprawdę to pewnie się dowiem w US niedługo. Ale wezmę pismo od
    naczelnika, bo bez podkładki nie będę ryzykował.

    chester