  • Data: 2013-08-23 17:16:05
    Temat: Re: Pit a nieudokmentowane dochody
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł wrote:

    > Dlaczego tak sądzisz?
    Co sądzę? Dlaczego umowa opiewa zwykle na brutto a nie netto jesli nie
    umowiono się inaczej?

    > Od kiedy to pracownik dostaje wynagrodzenie brutto?
    Od kiedy ktoś mu chce wypłacic wiecej nic powinien bo sie na tym nie zna.

    > Bo dowiedziałem się w dniu pracy.
    > Tak, ktoś kazał mi robić.

    Wiec jednak jakas umowa o jakies tresci byla.
    Problem w tym, ze po prostu nie mozesz powolywac sie na jej tresc jako
    dowod w sadzie np. Ale to nie zmienia faktu, ze umowa jest.

    > Brutto możesz policzyć, jeśli wiesz dla jakiej formy zatrudnienia, tutaj
    > mogę założyć wyłącznie umowę o pracę.

    to zastanow sie jak sie umawialiscie i czy w takim razie jesli byla to
    umowa o prace to czy wyslales wypowiedzenie umowy czy tez ja porzuciles
    i nalezy ci sie dyscyplinarka.

    > W umowie nic nie stoi, bo jej nie ma, jest tylko obietnica umowy,

    jeszcze raz.
    unmowa jest ustna skoro prace zaczales.
    obie strony wiedzą na co się umowily, co najwyzej nie da sie powolowyac
    na jej tresc.

    > Nie rozumiem twojej sugestii o oddawaniu, co niby, komu i dlaczego
    > miałbym oddawać?

    skoro umowa była ustna, to jedna ze stron nie może powiedziec, że
    umowiliescie sie na wiecej i ze to co dostales jest tylko czescia, ani
    druga, ze umowiliscie sie na mniej, wiec powinienes cos oddac.
    Chyba, że druga strona potwierdzi.
    Wiec jak szef wypłacic 2000 zl, to nalezy przyjac , ze na tyle sie
    umowiliscie.
    Jak szeg powie, ze umowiliscie sie na 1000 zl, to musialby umiec to
    dowiesc, zebys drugi tysiac musiał oddac.

    Stad mozna przyjac, ze to co dostales jest wlasciwe.

    > To raczej pracodawca będzie musiał mi oddać, czyli zusowi, co nie?

    Nie oddac a doplacic jesli tego nie zrobil

    > Zapłacili mi za pracę, bo wykonywałem pracę, ale nie podpisali ze mną
    > umowy, ustnie też jej nie zawarli, nie prowadzili listy obecności, nie
    > kwitowali wynagrodzenia.

    jeszcze raz.
    wielkimi literami
    umowa zawarli, ustna. formę zatrudnienia mozna wywiezc z tego co w pracy
    robiles.

    > Domyślam się tylko że zapłacili mi poniżej kwoty minimalnej brutto, bo
    > nie ma innej możliwości żeby pracownik dostawał brutto do ręki,
    > przynajmniej nie w POlsce, praz domyślam się że pracowałem na czarno i
    > nie odprowadzili za mnie składek do zus, us, fp. Jakie propozycje w
    > takiej sytuacji?

    wiec albo przyjmij, ze pracowales na umowe zlecenie, albo idz do sądu pracy.