  • Data: 2013-08-23 12:02:01
    Temat: Re: Pit a nieudokmentowane dochody
    Od: Paweł <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek napisał:
    > czyli brutto.

    Dlaczego tak sądzisz?
    Od kiedy to pracownik dostaje wynagrodzenie brutto?

    > no to skad wiedziales co masz robic i skad wiedziales ze masz zrobic.
    > i co? zaczales robic sam dla siebie, czy ktos kazal cos robic?

    Bo dowiedziałem się w dniu pracy.
    Tak, ktoś kazał mi robić.

    > z netto zawsze daje sie policzyc brutto. przynajmniej w przyblizeniu.

    Brutto możesz policzyć, jeśli wiesz dla jakiej formy zatrudnienia, tutaj
    mogę założyć wyłącznie umowę o pracę.

    > w umowie stoi 1000 zl i dostales 1000 zl.
    > a dlaczego by nie. mogli nawet i 2000 zl
    > pytanie ile bedziesz musial oddac i dlaczego nie.

    W umowie nic nie stoi, bo jej nie ma, jest tylko obietnica umowy,
    Nie rozumiem twojej sugestii o oddawaniu, co niby, komu i dlaczego miałbym
    oddawać?
    To raczej pracodawca będzie musiał mi oddać, czyli zusowi, co nie?

    > wiec dowiedz sie w firmie na podstawie czego ci zaplacili. moze sami nie
    > wiedza o co chodzi.

    Zapłacili mi za pracę, bo wykonywałem pracę, ale nie podpisali ze mną umowy,
    ustnie też jej nie zawarli, nie prowadzili listy obecności, nie kwitowali
    wynagrodzenia.
    Domyślam się tylko że zapłacili mi poniżej kwoty minimalnej brutto, bo nie
    ma innej możliwości żeby pracownik dostawał brutto do ręki, przynajmniej nie
    w POlsce, praz domyślam się że pracowałem na czarno i nie odprowadzili za
    mnie składek do zus, us, fp. Jakie propozycje w takiej sytuacji?