    From: "Magda B." <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pit 8B
    Date: Tue, 1 Mar 2005 17:43:57 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@eq34.internetdsl.tpnet.pl

    wiadomości news:01032005.73A23C55@budzik61.poznan.pl...
    > Niewielka firma zatrudnia pracownika na umowe zlecenie. Wynagrodzenie to
    > 150 zł miesięcznie. Od tego co miesiąc było płacone 9,2 z tytulu pit-4
    (tak
    > nam kiedys wyliczyła znajoma oraz skladki Zusowskie (to nie jest student
    > ani nic w tym stylu.) Czy ktos po krótce powie mi jak wypełnic PIT8b???
    > Przychód to te 150 zł x ilosc miesięcy???
    TAK

    > KUP???
    takie jak były pobierane od tej umowy zlecenie (20% to chyba 24,39 jeśli
    jest składka chorobowa) x ilosc miesięcy

    > I jakie skladki wpisac??? Wszystkie zaplacone na pracownika, czy moze
    tylko
    te pokrywane przez niego???
    czyli emerytalna, rentowa i chorobowa (jesli taka byla) w czesci pokrywanej
    przez pracownika

    > I czy skladka zdrowotna - pobrana i odliczona beda takie same???
    Nie beda takie same, bo pobrana to 8,25% w 2004r. z podstawy a odliczona to
    7,75%
    Tylko ze w aktualnym druku PIT-11/8B jest pole tylko ze składka zdrowotną
    odliczaną, wiec pobieranej się nie wykazuje.
    Pozdrawiam
    M.B.