  • Data: 2007-01-26 17:37:01
    Temat: Re: Pit 5 KPiR + umowa o dzieło
    Od: "Dorota" <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Pomijając "kwalifikację czynu" :) czyli ew. spór czy taka sama umowa

    Umowa w kolejnym miesiącu nie będzie taka sama - już jako pełny "podmiot
    gospodarczy" w niej będę ;)

    > może być raz traktowana jako "osobista" a raz jako "gospodarcza", to
    > umowy osobiste nie podlegają pod bieżące rozliczenia *podatnika*.

    Czyli wykazuje tą kwotę dopiero w zeznaniu rocznym ?? (chodzi o styczeń
    2007)

    > Rozlicza je *płatnik*, czyli firma dla której wykonuje się umowę.
    > Podatnik jedynie ujmuje je w rozliczeniu rocznym - PIT-37
    no tak...

    > Jeśli świadczy się umowę osobistą, to *na rachunku* wykazuje się
    > kwotę podatku

    no tak jest kwota podatku którą płatnik zapłaci

    (a przy niektórych przypadkach umów zlecenia również

    > Primo - nie piszesz o który rok podatkowy chodzi.
    no bieżący czyli 2007

    Są drobne różnice.
    > Zasadniczo tak - zamawiający lub zleceniodawca (skąd Ci się "pracodawca"
    > wziął?)

    a tak z przyzwyczajenia wyszło.....

    wystawia PIT-8b/PIT-11 po zakończeniu roku podatkowego.

    Czyli ja w swoim pit 5 nie wykazuję "umowy osobistej" tylko w zeznaniu
    rocznym dochód....

    > Dane powinne być zgodne z sumą tego, co podatnik zapisał w tych
    > rachunkach, które zostały zapłacone (a ściślej: "postawione do
    > dyspozycji"), jako że przy nie-DG zasadniczo przychód jest kasowy.

    > Mnie właśnie intryguje przekonanie skąd pewność że "po kłopocie", bo
    > wcale bym się nie zdziwił jakby ktoś na widok rachunku w jednym miesiącu
    > (jako umowa osobista) i f-ry za to samo dla tego samego klienta
    w umowie będzie coś innego

    (w ramach
    > DG) w m-cu następnym zaczął zadawać dziwne pytania :)
    > Uprzedzając: w tej chwili nie widzę jasnej regulacji określającej czy
    > wolno te same świadczenia raz uznawać za "osobiste" raz za "DG", do
    > 2003 z przepisu wynikał zakaz, teraz IMO istotna może być (podatkowa!)
    > definicja DG.
    no to zapisy w umowię będą odpowiednie ;)

    > pzdr, Gotfryd

    Pzdr również