  • Data: 2010-02-11 18:26:37
    Temat: Re: Pit 11-koszt uzyskania przychodów
    Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SB" <b...@v...pl1> napisał w wiadomości
    news:hl1eu1$19q$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam
    >
    > Pracodawca w pit-11 w kosztach uzyskania(poz37) wpisał kwotę 1529,66,
    > czyli o 139,06 zł mniej niż zakłada limit. I faktycznie wszyscy pracownicy
    > w jednym z miesięcy otrzymali pensję mniejszą o taka kwotę. Czy można w
    > rozliczeniu PIT-37 wpisać teraz całą kwotę (1668,72zł) i tym samym
    > odzyskać te pieniądze? Czy już pozamiatane ?

    Bardzo dobre pytanie.
    Na PIT-11 pisze, że pracodawca wykazuje koszty faktycznie rozliczone w ciągu
    roku - czyli pracodawca postąpił słusznie wykazując kwotę 1529,66
    Na str 9 instrukcji do pit 37 pisze, że:". w kol. c należy wykazać sumę
    przysługujących kosztów uzyskania przychodów z tego źródła.
    Kwota kosztów uwzględniona przez płatnika wykazywana jest w poz. 37 i 42
    informacji PIT-11."
    Wg mnie powinieneś więc wykazać kwotę kosztów faktycznie należnych, a więc
    1668,72.
    Mam nadzieję, że się nie mylę a jak się mylę to ktoś mnie tu zaraz
    wyprostuje.

    > Czy pracodawca ma wogóle obowiązek co miesiąc potrącać z podatku koszty
    > uzyskania przychodu za dojazdy?

    Nie ma obowiązku. Koszty podwyższone stosuje na wyraźną prośbę pracownika.

    --
    PawełJ