eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPełna księgowość - czy towary można bezpośrednio w koszty?Re: Pełna księgowość - czy towary można bezpośrednio w koszty?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.intelink.pl!news.bipnet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pełna księgowość - czy towary można bezpośrednio w koszty?
    Date: Thu, 24 Oct 2002 15:53:39 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 28
    Message-ID: <ap8ubd$1h0$1@news.tpi.pl>
    References: <3...@i...pl>
    NNTP-Posting-Host: cerber.farmacol.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1035467949 1568 195.205.143.132 (24 Oct 2002 13:59:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Oct 2002 13:59:09 +0000 (UTC)
    X-Notice-1: This post has been postprocessed on the news.tpi.pl server.
    X-Notice-2: Subject line has been filtered and leading Odp: string removed.
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Subject: Odp: Pełna księgowość - czy towary można bezpośrednio w koszty?
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:68647
    [ ukryj nagłówki ]


    > Czy ktoś ma doświadczenie z opcja odpisywania towarów i produktów w
    > koszty w momencie zakupu (wytworzenia)?
    > Czy nie pojawia się ze strony US sugestia że korektę kosztów o stan
    > magazynu nalezy przeprowadzac co miesiąć? UoR mówi "dzień bilansowy"
    > co wydaje sie jasne - nie co miesiąc robi sie bilans ;-)) ale po
    > naszych USach wszystkiego można sie spodziewać.
    >

    Myślę, że należy wziąć pod uwagę dwa elementy:
    1. Czy zastosowanie tego sposobu nie spowoduje naruszenia art. 4 uor. Jeżeli
    są to znaczące kwoty to wydaje się, że spowoduje. Czyli mogą być zarzuty, że
    księgi są prowadzone nieprawidłowo.
    2.Mówi się o dniu bilansowym, ale co to jest dzień bilansowy. Jeżeli w
    polityce rachunkowości ustali się okres sprawozdawczy krótszy niż rok
    obrotowy to wg mnie na koniec każdego okresu sprawozdawczego będziemy mieli
    dzień bilansowy a co za tym idzie obowiązek sporządzenia spisu. Chociaż
    spotkałem się z opinią (pana Pałki), że dzień bilansowy jest jeden na koniec
    roku obrotowego. Jeżeli w polityce rachunkowości wpiszemy, że okres
    sprawozdawczy = rokowi obrotowemu to US nie będzie miał podstaw do tego typu
    sugestii.
    No i jeszcze rozliczanie spisu. Też spotkałem się z opinią, że odpis w
    koszty stanu z poprzedniego okresu należy dokonywać dopiero wraz z korektą
    kosztów danego okresu. Chociaż ja zawsze w praktyce spotykałem się z odpisem
    zaraz w następnym miesiącu po spisie. No ale to zawsze były niewielkie, w
    proporcji do obrotów, koszty dotyczące jakiś materiałów biurowych, gadżetów
    na reprezentację itp.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1