  • Data: 2002-02-06 17:29:25
    Temat: Re: Pare pytań
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel Marciniak napisał(a) w wiadomości: ...
    Witam wszystkich.
    Chciałbym rozpocząć IDG z VAT i KPiR, ma to być dodatkowe zajęcie, obecnie
    pracuje na pełny etat. Ale mam parę pytań, oto one:
    Jaki jest numer ustawy dotyczący prowadzenia KPiR?
    Czy można kupić gotową KPiR (domyślam się, że tak wieć gdzie w Łodzi)?
    Przy rozpoczynianiu działalności trzeba podać rodzaj prowadzonej
    działalności, czy jeśli wybiorę np budownictwo to nie będę mógł prowadzić
    np spożywczego, a co jesli wybiorę obie działalności?
    Gdzie znajdę przepisy dotyczące amortyzacji(co mogę zamortyzować i według
    jakich stawek)?
    Kiedy muszę kupić kasę fiskalną i czy muszę ukończyć jakiś kurs obsługi
    takiej kasy?
    Jeśli już, firma przyniesie zysk to jakie podatki muszę zapłacić od tego
    zysku? Co jest zyskiem firmy a co moim?
    Jestem współwłaścicielem samochodu osobowego(zasilany gazem), co muszę
    zrobić by móc odliczyś koszty utrzymania tego samochodu(przeglądy, naprawy,
    gaz)?
    Co miesiąc będę musiał składać odpowiednie dokumenty tylko jakie(domyślam
    się ZUS, "skarbówka"), gdzie i do kiedy? A co jeśli nie będę miał zysku?

    Tych pytań jest jednak sporo i troche nie precyzyjne.
    1.Jaką KPi R jeśli książkową to przy wszystkich US w Łodzi są sklepy z
    drukami i tam kupisz.
    2.Rodzaj działalności możesz podać kilka i wtedy zawsze możesz którąś
    wykonywać bez dokonywania zmian w zgłoszeniu.
    3.Przepisy amortyzacji to Ustawa o podatku doch.od osób.fizycznych( ostatnio
    w Rzeczpospolitej był tekst jednolity.Ta ustawa przyda ci się do ustaleń
    dochodu z twojej działalności.
    4.Kasa fiskalna po przekroczeniu sprzedaży na rzecz osób fizycznych
    ( chyba w tym roku 40.000.00)Jest też rozporządzenie DU 151 poz.1711 z
    2001r.
    5.Nauka kasy to myśle że dobry serwisant kasy cię nauczy.
    6.Zysk fimy to jednocześnie twój zysk(jeśli firma to osoba fizyczna
    prowadząca działalność )
    Musisz wiedzić że firma to również VAT ( wybór ) ZUS
    No może na tyle ! Następnym razem pytaj bardzej skrótowo.
    Jolka