  • Data: 2011-03-08 13:48:23
    Temat: Re: Papierowa PKPiR i e-faktury
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > IMO - formalnie niewykonalne.
    > KPiR "elektroniczną" trzeba wydrukować.
    > Widzisz wyjątek (w przepisach)?

    ok, zatem jeśli nie da się zupełnie bez papieru, to zakładam że można prowadząc
    ją w postaci elektronicznej drukować ją jedynie wtedy kiedy nakaże kontrola/albo
    prawnie będzie to określone (nie orientuje się ktoś kiedy następuje taki
    obowiązek ? )
    (lub gdzie szukać zapisów na ten temat w ustawach/rozporządzeniach ?)

    > Pic jest w tym, że jest na odwrót - przepisy o KPiR pozwalają nie
    > wypełniać jej "codziennie na papierze" tylko pod warunkiem powierzenia
    > prowadzenia biuru rachunkowemu lub prowadzenia jej elektronicznie.

    > "Wydruk do PDF" się nie liczy :D
    > Codziennie ma drukować? :O

    Ok, zatem jeśli będę prowadził księgę w postaci elektronicznej (za pomocą
    jakiegoś programu komputerowego), to będę mógł nie-wypełniać-jej codziennie ?

    Czy chodzi tu o to że nie będę musiał tworzyć jej papierowej wersji codziennie
    (co było by absurdem) ? czy też chodzi o to że nie będę musiał uzupełniać jej
    codziennie - jeśli będzie elektroniczna ?

    Bo może przecież być tak, że charakter pracy zmusza mnie do podróżowania.
    Podczas tygodniowego pobytu z dala od miejsca przechowywania księgi mogę
    wystawić jakieś faktury oraz otrzymać faktury od kogoś.
    Chciałbym wpisać to do książki po powrocie do miejsca zamieszkania (i
    przechowywania księgi).

    Czy też może jestem zobowiązany do wożenia KPIR razem ze sobą (jeśli jest
    potencjalna możliwość że w trakcie kilkudniowego wyjazdu sprzedam coś lub kupię) ?

    Dzięki,
    Pozdrawiam
    Michał