    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PROSZE O POMOC
    Date: Fri, 3 Jun 2005 13:47:50 +0200

    On Fri, 3 Jun 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    >+ > >+ Żeby nie dostać fałszywych banknotów :)
    >+ >
    >+ > ...chyba nie ma tak prosto :]
    >+ > Bo co, kupujący ma przynieść pieniądze z teczce do notariusza ?
    >+ > Żeby sprzedający załapali się na ew. napad po wyjściu ? :[
    >+ >
    >+ Jak sprzedawałem mieszkanie, to załatwiłem to w ten sposób, że wziąłem
    >+ umowę i poszliśmy do banku. Tam pan wpłacił pieniążki na moje konto i
    >+ wymieniliśmy się papierami.

    ...głupio spytam: po czy przed podpisaniem aktu notarialnego ?
    Sprawdzam kto kogo mógł próbować oszukać ;)

    >+ Zgoda, to nie jest stuprocentowa gwarancja

    ...właśnie...

    >+ ale takiej nie ma.

    ...jak nie ma, skoro jest - właśnie u notariusza.

    >+ A metoda ma ten plus, że się nie martwisz o liczenie
    >+ i sprawdzanie kasy :)
    >+
    >+ > Pamiętam iż na .prawo rozważano pomysły z założeniem kont (tak
    >+ > przez sprzedających - tu kilku, *każdy swoje*, jak i nabywcę)
    >+ > w tym samym banku internetowym on-line i dokonaniu przelewu
    >+ > u notariusza.
    >+ >
    >+ To ja głupio spytam - a z czyjego komputera? :D

    ...notariusza.
    Można spytać czy ma kompa w kancelarii.
    W zeszłym roku byłem w takiej jednej, mieli, nawet wydrukować coś
    się na szybko dało - więc wykluczone to nie jest ;)

    >+ > W razie braku zaufania stron płatność jest problem: *przed*
    >+ > podpisaniem aktu właścicielem jest sprzedający, *po* podpisaniu
    >+ > - nabywca. I nie ma siły - sprzedano, nawet jak nie zapłaci.
    >+ > A jak chce oszukać to zastawi jakąś pułapkę - natychmiast usta-
    >+ > nawia dożywotnie użytkowanie "dla szwagra" albo coś podobnego
    >+ > i nawet skutecznie nic się z ledwo co sprzedanej nieruchomości
    >+ > wyegzekwować nie da...
    >+ >
    >+ Proponuję rozważyć zady i walety notarialnej umowy przedwstępnej.

    Ma same walety ;)
    Ale numeru z "obciążeniem" nieruchomości nie da się wywinąć ?

    >+ > ...pewnie o to chodzi:
    >+ > ++++
    >+ > Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    >+ O to. Ale miał/a sam/a poszukać ;)

    Erm... no to sfajfczyłem ;) !

    --