  • Data: 2005-06-03 09:32:08
    Temat: Re: PROSZE O POMOC
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <Pine.WNT.4.60.0506022338460.288@athlon>,

    > [...]
    >
    > :)
    > Krótko mówiąc - "mało danych".
    > Niemniej:

    > ...chyba nie ma tak prosto :]
    > Bo co, kupujący ma przynieść pieniądze z teczce do notariusza ?
    > Żeby sprzedający załapali się na ew. napad po wyjściu ? :[

    Jak sprzedawałem mieszkanie, to załatwiłem to w ten sposób, że wziąłem
    umowę i poszliśmy do banku. Tam pan wpłacił pieniążki na moje konto i
    wymieniliśmy się papierami. Zgoda, to nie jest stuprocentowa gwarancja -
    ale takiej nie ma. A metoda ma ten plus, że się nie martwisz o liczenie
    i sprawdzanie kasy :)

    > Pamiętam iż na .prawo rozważano pomysły z założeniem kont (tak
    > przez sprzedających - tu kilku, *każdy swoje*, jak i nabywcę)
    > w tym samym banku internetowym on-line i dokonaniu przelewu
    > u notariusza.

    To ja głupio spytam - a z czyjego komputera? :D

    > W razie braku zaufania stron płatność jest problem: *przed*
    > podpisaniem aktu właścicielem jest sprzedający, *po* podpisaniu
    > - nabywca. I nie ma siły - sprzedano, nawet jak nie zapłaci.
    > A jak chce oszukać to zastawi jakąś pułapkę - natychmiast usta-
    > nawia dożywotnie użytkowanie "dla szwagra" albo coś podobnego
    > i nawet skutecznie nic się z ledwo co sprzedanej nieruchomości
    > wyegzekwować nie da...

    Proponuję rozważyć zady i walety notarialnej umowy przedwstępnej.

    O to. Ale miał/a sam/a poszukać ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.