  • Data: 2005-06-03 07:57:34
    Temat: Re: PROSZE O POMOC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Jun 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    >+ "Jolanta" <s...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    >+ > Czy beda jakies problemy przy sprzedazy w zwiazku z tym?
    >+ >
    >+ A wszyscy się zgadzają, żeby sprzedać? Sposób podziału kasy ustalony?

    :)
    Krótko mówiąc - "mało danych".
    Niemniej:

    >+ > NA CO SZCZEGOLNIE ZWROCIC UWAGE SPRZEDAJAC DOM,aby nikt mnie nie
    >+ > oszukal:)(jesli to w ogole mozliwe)
    >+ >
    >+ Żeby nie dostać fałszywych banknotów :)

    ...chyba nie ma tak prosto :]
    Bo co, kupujący ma przynieść pieniądze z teczce do notariusza ?
    Żeby sprzedający załapali się na ew. napad po wyjściu ? :[
    Pamiętam iż na .prawo rozważano pomysły z założeniem kont (tak
    przez sprzedających - tu kilku, *każdy swoje*, jak i nabywcę)
    w tym samym banku internetowym on-line i dokonaniu przelewu
    u notariusza.
    W razie braku zaufania stron płatność jest problem: *przed*
    podpisaniem aktu właścicielem jest sprzedający, *po* podpisaniu
    - nabywca. I nie ma siły - sprzedano, nawet jak nie zapłaci.
    A jak chce oszukać to zastawi jakąś pułapkę - natychmiast usta-
    nawia dożywotnie użytkowanie "dla szwagra" albo coś podobnego
    i nawet skutecznie nic się z ledwo co sprzedanej nieruchomości
    wyegzekwować nie da...

    >+ > Podobno po sprzedaniu swojej czesci, bede musiala uiscic kolejny podatek -
    >+ > od przychodu, ale jesli napisze osw., ze pieniadze przeznacze na zakup
    >+ > mieszkania to zwolnia mnie z placenia.
    [...]
    >+ Poszukaj w ustawie. Mam wrażenie, że to nie dotyczy domów/mieszkań
    >+ nabytych w spadku, ale mogę się mylić.

    ...pewnie o to chodzi:
    ++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), z zastrzeżeniem
    ust. 2 i 2a:
    a) w części wydatkowanej nie później niż w okresie dwóch lat
    od dnia sprzedaży:
    - na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej budynku mieszkalnego
    [...]
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny,
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)