    From: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: POZYCZYLEM NA MIESZKANIE OD MAMY! I CO?
    Date: Fri, 25 Oct 2002 15:03:31 +0200

    > Kupilem mieszkanie, 50% odlozylem sam, 50% pozyczylem bez odsetek od mamy,
    > cala kwote musze mamie oddac w dogodnym dla mnie terminie.
    >
    > Chce sie wykrecic od placenia podatku od tej pozyczki:

    > - Ale nie wydajac ani grosza tylko odkladajac. Zywila mnie dziewczyna, u
    > niej mieszkalem.

    To może być śliskie. Jeżeli nie udowodnisz tego przekonywająco (np. papiery
    z banku , że zakładałeś lokaty i podejmowałeś pieniądze w odpowiedniej
    chwili) to zapewne tego nie przełkną i zrobią tak (a przynajmniej tak sobie
    wyobrażam):

    - wyliczą Twoje wydatki z tabelki (obecnie pewnie ze 600 - 650/miesiąc).
    Jeżeli masz niższe - to proszę - udowadniaj (jak udowodnić, że nie jesteś
    wielbłądem? Radzę zbierać paragony za zakup bułek i mleka...)
    - zsumują zarobki z roku zakupu mieszkania, może w drodze łaski doliczą z
    poprzedniego roku (minus wydatki na utrzymanie), no chyba, że masz podkładki
    z banku (lokaty, osczędności itp)

    Zabraknie zapewne trochę pieniędzy, i do tego trzeba dorobić legendę:

    - Darowizny. Nie jest dla mnie jasne, ile w końcu mozna pożyczyć od
    krewnych/kolegów, ale może to sie wyjaśni w toku dyskusji. 18 tys na pewno

    Jeżeli nadal za mało
    - Pożyczka już nie wchodzi w grę. Musiałbyś był ją zrobić, zarejestrować i
    opłacić podatek 2% przed zakupem mieszkania. Pożyczka z nieopłaconym
    podatkiem nie istnieje dla US - tak przynajmniej czytałem.
    - Zapewne jest jakaś kwota pożyczki wolna od podatku, ale chyba
    niewielka.....i nie wiem jaka.
    - Radzę więc kupić w banku blankiety wekslowe, w cenie zakupu jest już
    opłata skarbowa, która nie jest datowana. Wypisz Mamie antydatowane weksle
    na 5%, płatne po okazaniu, i już masz legalną pożyczkę. Najgorsze co może
    Cię spotkać, to US każe dopłacić 2% (+odsetki) podatku od pożyczki (ale
    niekoniecznie, była o tym dyskusja na liście). Ale US już nie będzie mógł
    odrzucić tych weksli jako dowodu pożyczki. Tak przynajmniej sądzę. Pamietaj,
    że przy zwrocie pożyczki Mama zapłaci podatek dochodowy od tych 5%.

    P.