  • Data: 2004-09-04 19:43:55
    Temat: Re: POMOCY wniesienie komputera do firmy
    Od: "ZeN" <z...@n...znosze.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "pio" <p...@i...pl> napisal w wiadomosci
    news:ch9rek$4cg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Szukalem odpowiedzi w archiwum - ale tam nie ma nic jednoznacznego
    >
    > Mam pytanie prowadze DG (jednoosobowo) na zasadach ogolnych KPiR + (VAT)
    >
    > Mam wlasny komputer kupiony przed rozpoczeciem DG o wartosci 2500 zl
    > (rok temu).

    to chyba srodek trwaly (pow. 1000 zl), a jego okres amortyzacji (o ile sie
    nic nie zmienilo) powinien wyniesc 4 lata
    wiec wedlug mnie jego obecna wartosc powinna wynosic ok. 1800 zl

    > 1.Jak go wprowadzic to DG po wykonaniu wlasnej wyceny na dzien dzisejszy
    > tj. wart. ok 1500 zl.
    > Czy mam go wprowadzic do Ewidencji ST jako jednorazowy odpis i czy moge
    > go w tym samym m-cu wykazac jako koszt w KPiR

    wciagnac w ewidencje srodków trwalych...
    i robic odpisy amortyzacyjne.

    > 2. Co mam zrobic jezeli po wprowadzeniu komputera do DG np. kupie nowa
    > czesc jak np. szybszy proceser lub nowa plyte glowna - jak to rozpisac?
    > i co ze starym procesorem lub plyta??????

    zwiekszyc wartosc srodka trwalego o cene nowych elementów
    najlepiej jakby firma modernizujaca odkupila od ciebie stare czesci i
    wystawila fakture
    z uwzglednieniem odkupionych elementów...

    UWAGA! uwazaj na licencje OEM, które moga byc scisle zwiazane z niektórymi
    elementami...

    Tyle ode mnie, ale upewnij sie jeszcze u ksiegowej...
    bo nie dam glowy czy jakies przepisy sie nie zmienily...

    Piotr