  • Data: 2003-10-20 13:19:07
    Temat: Re: PKPiR jak ksiegować faktury?
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr wrote:

    > To, że ksieguje amortyzacje a nie ŚT jest dla mnie całkowicie jasne !
    > Chodzi tylko o to czy amortyzacje dla zakupionych ŚT księguję w KPiR w
    > jednej pozycji (jednym wierszu, choć nie w jednej kolumnie) z
    > materiałami ? Inaczej mówiąc czy dla faktury na której mam ŚT i
    > materiały trzeba dokonać dwóch wpisów do KPiR oddzielnie dla
    > amortyzacji ŚT i oddzielnie dla materiałów czy wystarczy (i jest
    > dopuszczalny) jeden
    > zapis oczywiście w różnych kolumnach ?

    Widać nie do końca jasne. Podstawą do wpisu amortyzacji nie jest
    faktura zakupu a EŚT. W związku z tym masz 2 wpisy:
    1. z fakturą jako dokumentem i materiałami
    2. z numerem pozycji w EŚT jako dokumentem i amortyzacją. Niektórzy w
    tym wypadku jako dokument tworzą dodatkowy dowód wewnętrzny, ale moim
    zdaniem to już przegięcie.
    Faktura przy zakupie ŚT jest podstawą wpisu do EŚT a nie podstawą
    księgowania amortyzacji (być może jednorazowej) w KPIR