  • Data: 2003-10-20 09:23:14
    Temat: Re: PKPiR jak ksiegować faktury?
    Od: Piotr <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Całą wartość, *chyba* że miałbyś na jednej fakturze koszty
    > które byłyby ewidentnie przypisane do różnych przychódów,
    > nie byłyby to koszty zakupu materiałów produkcyjnych i towarów
    > handlowych - a stosujesz memoriałowe rozliczanie kosztów.

    Można troszkę jaśniej ? Nie bardzo rozumiem!

    > ABSOLUTNIE NIE !
    > Jeśli nabywasz środek trwały, to zakup tego środka bądź
    > elementów do jego "własnego wytworzenia" *nie* jest kosztem.
    > Wartość nabycia *lub* wartość wytworzenia (ja optuję za
    > sporządzeniem protokołu z podsumowaniem wartości) wrzucasz
    > do EŚT, a dopiero wpis do EŚT jest podstawą amortyzacji,
    > która to amortyzacja jest KUP.
    > Amortyzacja może być jednorazowa :), ale to nie zmienia zasady :)

    To, że ksieguje amortyzacje a nie ŚT jest dla mnie całkowicie jasne !
    Chodzi tylko o to czy amortyzacje dla zakupionych ŚT księguję w KPiR w
    jednej pozycji (jednym wierszu, choć nie w jednej kolumnie) z
    materiałami ? Inaczej mówiąc czy dla faktury na której mam ŚT i
    materiały trzeba dokonać dwóch wpisów do KPiR oddzielnie dla amortyzacji
    ŚT i oddzielnie dla materiałów czy wystarczy (i jest dopuszczalny) jeden
    zapis oczywiście w różnych kolumnach ?

    > BTW: może byś tak przejrzał posty z ostatnich kilkunastu dni ?
    > A może zaaplikował googlowi (groups.google) hasła "środek
    > trwały" "środki trwałe" "ST" "ŚT" i "amortyzacja" ?
    Z googli skorzystałem wcześniej lecz wyjaśnienia problemu nie znalazłem!

    > Idea jest słuszna :)
    > Jak masz "wielopozycyjną" fakturę, to najlepiej na odwrocie
    > opisać sobie co na co przeznaczyłeś - inaczej po 5 latach
    > możesz mieć kłopoty co i jak rozksięgowałeś.
    Czyli wpisuje do KPiR łączną kwotę zakupinych materiałów i towarów a nie
    wyszczególnienie poszczególnych pozycji z faktury ?