eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPIT37 (zwrot) + PIT38 (dopłata) - czy zsumują sami w US? › Re: PIT37 (zwrot) + PIT38 (dopłata) - czy zsumują sami w US?
  • Data: 2011-03-21 09:08:18
    Temat: Re: PIT37 (zwrot) + PIT38 (dopłata) - czy zsumują sami w US?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 21 Mar 2011, Przemolo wrote:

    > Witam,
    > wysyłałem przez Internet rozliczenie - z PIT37 mam zwrot powiedzmy 1000zł, a
    > z PIT38 dopłatę powiedzmy 300zł. W sumie więc należy mi się zwrot 700zł. Czy
    > US sam sobie skompensuje rozliczenie

    Nie, o ile wpłacisz.
    O ile nie wpłacisz, tj "możliwie długo" się wstrzymasz, US ma prawo
    potrącić, ale nie musi. Może się zdarzyć że poślą zwrot oraz poborcę :P

    > i przeleje mi 700zł czy też powinienem
    > przelać im owe 300zł z PIT38 i czekać na zwrot 1000zł?

    To jedna wersja.
    Druga to złożenie wniosku żeby potrącili sobie te 300 zł ze zwrotu,
    tyle że przez internet może być trudno spełnić warunek "najlepiej dopięte
    do obu PITów żeby nie przeoczyli" :>
    Działa, testowałem obie wersje (acz nie przez internet :D)

    pzdr, Gotfryd