  • Data: 2005-04-23 18:01:18
    Temat: Re: PIT i umowa zlecenie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    maras wrote:

    > Już wyjaśniam :
    > 1 i 2 to dwie różne sprawy dwie różne firmy, czyli z jednej firmy nie
    > dostałem PIT-a. Z drugiej dostałem

    Polecony do firmy, gdzie jest PIT.
    Od razu też telefon, bo czasu to masz tydzień, a ni to mieli zorbić do
    końca lutego.
    Jak cie oleją, to telefon i pismo do ich US. US już sobie z nimi poradzi.

    > Co do 2 - no właśnie w umowie było napisane powiedzmy 2000 zł brutto i tyle
    > dostałem !!! A na PIT-ie mam przychód 2000 zł bez kosztów i bez zaliczki na
    > podatek.
    > Taka umowę zatwierdziła księgowa firmy a mi to wtedy pasowało bo
    > potrzebowałem kasy. Z tego co przeczytałem w necie zleceniodawca ma
    > obowiązek odprowadzenia zaliczki na podatek. A w moim przypadku tego nie
    > było.
    > Chyba teraz sprawa jest bardziej jasna.
    skoro ci firma dała 2000 zł do ręki to księgowa powinna tak wymyśleć
    brutto, żeby do ręki wyszło 2000 zł.
    Jak, wyżej, telefon do firmy i list poelcony, że pit jest źle
    wypełniony. (nie widziałem, go ale jak jest tak jak piszesz, do księgową
    należy wywalić od razu).

    Jeżeli wiesz, lub potrafisz policzyć, jakie kwoty powinny być prawidłowe
    na tych pitach, to wypełniająć pit-37 uwzględnij kwoty tak jakbyś te
    pity dostał.
    Razem z pit-37 wyślij/ złóż w urzędzie pismo wyjaśniającem, że tych
    pitów nie dostałeś i rozliczałeś się "z pamięci".
    Trzymja podkładki w postaci nadania listów poleconych do tych firm.
    Jak ci je przyślą tą wtedy ewentualnie zrobisz korektę PIT.