  • Data: 2005-05-16 15:33:48
    Temat: Re: PIT a wynagrodzenie - niezgodnosci
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    MarekZ wrote:

    > Szacowales cos na liczbach ? Czy to raczej tylko taka "obiegowa opinia"
    > ? Polecam policzyc sobie na dostepnych (w necie chyba tez) modelach. Nie
    > ma raczej co uzywac argumentu "emeryturowego", bo on sie slabo broni jak
    > sie przechodzi do konkretow.

    zrobiłeś małe uproszczenie.
    Założyłeś, że to co idzie na ZUS dostaniesz do ręki.

    To teraz zrób inne obliczenia.
    Załóż, że pracodawca się z tobą umówi, że da ci 1500 brutto oficjalnie
    i leglanie.
    Albo 1700, ale oficjalnie będzie to płaca minimalna a resztę w gotówce
    pod stołem.
    I teraz policz twoją emeryturę jeszcze raz.
    Ja wybieram 1500 zł brutto legalnie.

    to po pierwsze.
    po drugie akurat w tej sprawie jest zupełnie inaczej, bo pieniądze
    zostały już wypłacone i się nie zmienią.
    kwestia jest tylko taka, czy się zmusi pracodawcę do zapłacenia
    zaległego ZUS i wykazaniu tego na pit i coś się z tego będzie miało, czy
    też będzie się z tego miało zupełne zero.