eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPIT/B - koszt uzyskania przychodu › Re: PIT/B - koszt uzyskania przychodu
  • Data: 2004-02-24 21:46:54
    Temat: Re: PIT/B - koszt uzyskania przychodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 24 Feb 2004, [necro]*Amigo* wrote:

    >+ 6 grudnia 2003 roku założyłem firmę (projektowanie stron internetowych).

    Polecam standardową procedurę: na początek 2000..3000 postów
    z grupy. A później poczytać po www i pościagać ustawy.
    I nie mnie bić za to iż uchwalono iż to TY odpowiadasz za
    wszystko a podatki w szczególności :)
    No i przyjąć pochwałę za podanie wszystkich istotnych szczegółów:
    rozumiem że wybrałeś rozliczanie kasowe, a jeśli się mylę to
    pewnie jesteś na PK, co ?? ;>
    Złośliwie skomentuję tylko wersję o której coś tam wiem, czyli
    KPiR z memoriałem :]

    >+ Rozliczam się za 2003 na druku PIT 36. W załączniku PIT/B istnieje pozycja:
    >+ (nr 17) Koszt uzyskania przychodu. W ciągu tego miesiąca (grudzień) nie
    >+ uzyskałem żadnych przychodów, ale zakupiłem następujące rzeczy:
    >+ - pieczatka firmowa
    >+ - księgi do prowadzenia ewidencji
    >+ - miejsce na serwerze (100 MB)

    IMHO ww. są ewidentnie poniesione "w celu".
    Gdzie je wpisałeś ?

    >+ - Windowsa XP z obudową (nie wliczyłem w tamtym roku tego do środków
    >+ trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, ponieważ nie przyjąłem ich
    >+ jeszcze do użytkowania)

    IMHO owo WinXP jako tańsze od 3500 zł *może* nie być wpisane do
    ESTiWNiP, a ponieważ wyposażeniem nie jest - może być "po prostu"
    wpisane w koszt. Oczywiście nikt ci wpisania do EWNiP zabronić
    nie może, a wtedy możesz wybrać czy "wpisać" jednorazową amortyzację
    w koszt w grudniu czy styczniu (sprawdź w ustawie !).
    Kwestię sporu w zakresie OEM pomijam - skoro nie piszesz to pewnie
    kupiłeś "normalną" wersję.

    IMO korzystniejsze było wpisanie *w styczniu*[1], ale... ale skoro
    teraz pytasz, to ja też mam pytanie:
    CO i JAK ty wpisujesz do ksiąg i ewidencji ??
    A wracając do danych: "obudowa" na razie kosztem IMO nijak nie jest.
    Jak "wyprodukujesz komputer"... to co innego.
    [1] wyjaśniam że jak w grudniu nie miałeś przychodu a zaliczysz
    coś w koszt - to "wyprodukujesz" stratę. A straty rozlicza się
    OSOBNO i dla każdego "źródła dochodu" *oddzielnie*. I max.
    połowę w danym roku.

    >+ Moje pytanie jest następujące: Czy mogę odliczyć którąkolwiek z wymienionych
    >+ rzeczy (jako koszt uzyskania przychodu).

    Tylko ciekawi mnie JAK ty to chcesz zrobić, *na jakiej podstawie*
    aby się jasno wyrazić.
    Ani słowo nie padło o KPiR, ewidencjach (VAT, EST, EW)
    A przecież PITy 5 i 36 wypełniasz (a przynajmniej część związaną
    z dochodami z DG i najmu) na podstawie KPiR, a nie faktur !!

    >+ Jeśli jest jakaś kwota, którą podatnik może odliczyć

    ODLICZYĆ to może ZUS.
    To o czym piszesz to są WYŁĄCZNIE koszty - i fakt że niektóre
    odliczenia i niektóre koszty działają niemal tak samo nie znaczy
    że to są tożsame pojęcia !

    Coś ci napiszę: jak już powypełniasz stosiki swoich dokumentów
    to weź wszystko co masz (f-ry i inne kwitki, PITy 5 i ów 36,
    VAT-7 jeśli podlegasz itp) i pofatyguj się do biura podatkowego.
    Na konsultacje, "jak się moje papiery podobają" :)
    A posty z grupy i tak czytaj... różnie bywa.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1