  • Data: 2012-01-30 11:03:09
    Temat: Re: PIT-8AR - kwota potrąconego wynagrodzenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 30 Jan 2012, Piotr Fiolek wrote:

    > Miesięczne wynagrodzenie z umowy zlecenie wynosiło 50 zł.
    > Powiedzmy, że "kwota podatków pobranych przez płatników na rzecz
    > budżetu państwa" miesięcznie zawyżając wynosiła 10 zł.
    > 10 zł * 0,3 procent = 0,03 zł.
    > 0,03 zł * 12 miesięcy = 0,36 zł
    > a więc w skali roku uzbierało się trochę więcej niż 5 groszy :)

    :)

    > Chyba dobrze to policzyłem?
    > A skoro tak, to mam nadzieję, że nie trzeba taki śmiesznych kwot
    > wpisywać i wystarczy podać 0 zł za każdy miesiąc?

    Oczywiście.
    Za to nie pamiętam jak jest z zaokrągleniami (bo być może po
    prostu wychodzi zero i nie ma sprawy) oraz faktem że przychód
    jest "należny" - bo skoro jest należny, ale go nie chcesz,
    to nie umniejsza to obowiązku ujęcia go we *własnych* przychodach
    do PIT (przy DG KPiR - przychody uboczne, dla DG podstawą
    opodatkowania są przychody należne, a nie otrzymane).
    To tak dla porządku.
    Ale 19% od 36 groszy to też kwota zabójcza, więc za to nie
    powinni Cię rozstrzelać, nawet jakby wyszło że zostało
    przeoczone :D

    Sądząc z komentarza SDD jakieś zaokrąglenia się stosuje,
    a wtedy problemu by nie było.

    pzdr, Gotfryd