  • Data: 2002-04-18 08:44:56
    Temat: Re: PIT-37 - tesciowa - pomocy :)!
    Od: "HANIA" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Małgorzatko. Moim zdaniem w zeznaniu za 2001 r nie można rozliczyć rachunków
    za 1999 i 2000 r. Obecnie obowiązująca ulga remontowa rozpoczęła się w 2000
    r. i obejmuje lata: 2000, 2001, 2002. Aby to wszystko odkręcić, to będzie
    trochę kłopotu.
    Ratunkiem jest zrobienie korekt do poprzednich zeznań
    podatkowych (słyszałam o takim przypadku), tylko trzeba wybrać się do US po
    druki z tamtych lat.
    Co do odliczeń to zasadą jest, że można odliczyć to co jest trwale związane
    z domem lub mieszkaniem oraz usługi związane wykonaniem remontów. Z tego co
    wymieniłaś to trzeba wywalić: pędzle, klucze i nie mam pojęcia co to jest
    zestaw kombi extra. Jeszcze jedna wątpliwość odnośnie wentylatora. Jeżeli to
    jest wentylator montowany na stałe np. w kuchni czy łazience to odlicz, ale
    jeżeli to jest wolnostojący wentylator to nie podlega odliczeniu.
    I jeszcze jedno: jakie filtry?
    Pozdrawiam. Hania