  • Data: 2006-03-03 20:32:34
    Temat: Re: PIT 37 emeryta z dodatkową działalnością - problem
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:14b1.000000c3.44082798@newsgate.onet.pl...

    > Nie wiem czy przypadkiem nie podaję tu zbyt mało informacji.
    > Jeżeli tak to proszę powiedzieć co jeszcze muszę podać.
    >
    > Liczący na pomoc
    > Ircys

    Po prostu - w planie taryfowym "PIT progresywny" masz pakiet darmowego
    podatku w wysokosci bodajze 530,08, co odpowiada dochodowi 2789,90. Pula ta
    nalezy sie neizaleznie od tego, z jakiego operatora korzystasz.

    Gdy abonent korzysta z uslugi "Emerytura+", wowczas jego operator - ZUS te
    pule darmowego podatku odlicza co miesiac, ze praktycznie po roku nie trzeba
    nic doplacic - co miesiac retaryfikuej bowiem zaliczki, pomniejaszjac je o
    1/12 kwoty puli darmowegopodatku, czyli 44,17 zl (okolo).

    Jesli ktos dorabia jeszcze na zlecenei czy dzielo - to tak, jakby dzwonil
    przez prefiks - jego operator (zleceniodawca) tej kwoty mu nie odlicza, nie
    uwzglednia kwoty wolnej, ale od kazdej zarobionej zlotowki potraca rowne
    19%.

    Jesli wiec abonent dzwoni tylko przez prefiks, wowczas regulator - Fiskus,
    uwzglednaijac mu nalezna pule darmowego podatku zwraca owe okolo 530,08

    Jesli abonent korzysta tylko z operatora ZUS, to tez nei ma mu czego
    zwracac.
    Jesli korzysta z uslug obudwu operatorow, to - jako, ze darmowa pula jest
    tylko jedna i operator uslugi "Emerytura+" juz ja uwzglednil w billingu -
    tez niema co zwracac :)

    Sorry za forme - ale dla stalego bywalca pl.misc.telefonia tak trzeba :)

    Pozdrawiam
    SDD
    .