eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPIT 37 a PIT 8C i niedopłata na prawie 1500zł - pomocy › Re: PIT 37 a PIT 8C i niedopłata na prawie 1500zł - pomocy
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT 37 a PIT 8C i niedopłata na prawie 1500zł - pomocy
    Date: Thu, 5 Mar 2009 19:27:32 +0100

    On Wed, 4 Mar 2009, witek wrote:

> [...]

    KIEDY?

    [...]
    > Co możesz zrobić. Cieszyć się, że zamiast 7 tyś do zapłaty natychmiast
    > ściągalne przez komornika masz tylko 1000 zł, do zapłaty do końca kwietnia.

    Czekaj, z czego wychodzi "do końca kwietnia"?
    Piszesz jakby chodziło o umorzenie w zeszłym roku, a z opisu to nie
    wynika, zaś PIT-8C wygląda mi tak bardziej "zaliczkowo"...
    Stąd moje pytanie - kiedy było umorzenie.
    Bo do momentu umorzenia pieniądze były "należne", IMO nie stanowiły
    podstawy opodatkowania.
    Wyrok to jedno (stwierdza obowiązek zapłaty), umorzenie to drugie
    (stwierdza wręcz przeciwnie :))

    > Aaa, i nie zdziw się jak dostaniesz odpowiedz, że się zgadzają. Pierwsza rata
    > 50% w maju, druga rata 50% w czerwcu. Oni tak mają. Przecież rozłożyli na
    > raty zgodnie z prośbą, a że tylko na dwie....

    Ano. Trzeba z góry proponować harmonogram aby nie wtopić "podatnik nie
    spłaca podatku mimo że US poszedł mu na rękę"...

    pzdr, Gotfryd