eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPIT 37 a PIT 8C i niedopłata na prawie 1500zł - pomocy › Re: PIT 37 a PIT 8C i niedopłata na prawie 1500zł - pomocy
  • Data: 2009-03-05 00:44:49
    Temat: Re: PIT 37 a PIT 8C i niedopłata na prawie 1500zł - pomocy
    Od: Norbert <n...@M...com> szukaj wiadomości tego autora

    witek pisze:

    > Niestety umorzone długi to "dochód" do opodatkowania.
    > Chociaż coś mi tu nie gra. 19% z 7 tyś to 1330 minus nadpłata, to
    > powinno wyjść coś bliżej 1000 zł niż 1500.
    > Chyba, że u ciebie około 7 tys to 7999, a "emeryturka" jest taka, że
    > wpadł w drugi próg podatkowy.
    >
    > Co możesz zrobić. Cieszyć się, że zamiast 7 tyś do zapłaty natychmiast
    > ściągalne przez komornika masz tylko 1000 zł, do zapłaty do końca kwietnia.
    > Możesz pożyczyć, lub ewentualnie pisać pismo do US z prośbą o rozłożenie
    > na raty. W to drugie co prawda nie wierzę, że się zgodzą, ale próbować
> [...]

    No fakt troche pozaokraglalem ale mniej wiecej wyjdzie tyle bo bez tego
    umorzenia mial ojciec nadpłaty 300zł, teraz niedopłata 1159 czy jakos
    tak wiec w plecy suma okolo 1500zł.
    Oczywiscie bede pisal o raty jesli nie bedzie innego wyjscia.
    A czy nie udalo by sie tego "zmniejszyc" jakimiś darowiznami czy cos w
    tym stylu? Nie znam się kompletnie więc nie wiem czy sa jakies
    mozliwosci ucieczki z tego impasu dlatego pytam.
    Jutro zapytam znajomej księgowej jak ona by to widziała, może coś też
    podpowie.
    Niemniej bede wdzieczny za jakies wskazowki o ile takowe by "mogły
    zaistnieć".
    Pozdrawiam.