eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPIT 37 a PIT 8C i niedopłata na prawie 1500zł - pomocy › Re: PIT 37 a PIT 8C i niedopłata na prawie 1500zł - pomocy
  • Data: 2009-03-05 00:04:24
    Temat: Re: PIT 37 a PIT 8C i niedopłata na prawie 1500zł - pomocy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Norbert wrote:
    > Witam. Przejdę do sedna sprawy.
    > Ojciec jest od 4 lat inwalidą Igr. z orzeczeniem o niezdolnosci
    > dosamodzielnej egzystencji.
    > Jest na emeryturze.
    > Jedyny jego dochód to emerytura.
    > Przy wyliczaniu PIT37 i uwzglednieniu wydatkow na leki wyszła nadpłata
    > na 200zł.
    > Od 5 lat toczyla sie sprawa sadowa z gminą o niezapłacone kilka czynszow
    > za lokal w ktorym ojciec prowadzil w latach 1999-2005 dzialalnosc
    > gospodarcza.
    > W zeszlym roku zapadl wyrok sadu nakazujacy zaplate.
> [...]

    Niestety umorzone długi to "dochód" do opodatkowania.
    Chociaż coś mi tu nie gra. 19% z 7 tyś to 1330 minus nadpłata, to
    powinno wyjść coś bliżej 1000 zł niż 1500.
    Chyba, że u ciebie około 7 tys to 7999, a "emeryturka" jest taka, że
    wpadł w drugi próg podatkowy.

    Co możesz zrobić. Cieszyć się, że zamiast 7 tyś do zapłaty natychmiast
    ściągalne przez komornika masz tylko 1000 zł, do zapłaty do końca kwietnia.
    Możesz pożyczyć, lub ewentualnie pisać pismo do US z prośbą o rozłożenie
    na raty. W to drugie co prawda nie wierzę, że się zgodzą, ale próbować
    zawsze można.
    Aaa, i nie zdziw się jak dostaniesz odpowiedz, że się zgadzają. Pierwsza
    rata 50% w maju, druga rata 50% w czerwcu. Oni tak mają. Przecież
    rozłożyli na raty zgodnie z prośbą, a że tylko na dwie....