  • Data: 2002-04-18 21:47:10
    Temat: Re: PIT-36 odliczenia - pytanie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Apr 2002, Małgorzatka wrote:

    >+ Jednoosobowa DG (KPIR, VAT) miejsce dzialalnosci - wlasne mieszkanie.
    >+ We wrzesniu 2001 byla wymieniana podloga w tym mieszkaniu - faktura na
    >+ terakote jest wystawiona imiennie na wlasciciela mieszkania - to chyba mozna
    >+ odliczyc bez problemu?

    *Całego* mieszkania - to chyba nigdzie nie przejdzie :(
    Wyrok NSA w sprawie "wyrzucenia z kosztów" różności które
    zostały zlokalizowane "poza siedzibą firmy" (w tym samym
    budynku) czytałem nie dawniej jak dziś - chyba na
    http://www.nettax.pl/serwis/
    (być może w archiwum)

    *Część* ("wykorzystywaną na DG") - i owszem, przy czym o ile
    wiem różne USy wykazują rózny zakres tolerancji w interpretacji:
    niektóre nie czepiają się odliczenia np. 1/3 pokoju (i proporcjonalnie
    do powierzchni mieszkania), niektóre nie uznają dopóki to nie jest
    wydzielone pomieszczenie.
    Prawdę mówiąc nie wiem czy "nieuznawanie" kawałka pokoju ma jakieś
    podstawy :(, ale cóż... chyba nikomu nie chciało się sądzić
    w NSA z takiego powodu (jakby kto znał jaki namiar na wyrok
    to poproszę, może się przydać :)!!)

    >+ Druga faktura na klej - wystawiona na firme (ta jednoosobowa DG) ale nigdy
    >+ nie byla ksiegowana w koszty, ani w ogole ujeta w dzialalnosci firmy (przez
    >+ pomylke wystawiona na DG, bo miala byc imiennie na wlasciciela) - CZY mozna
    >+ ja odliczyc tak samo jak ta poprzednia (w ramach remontu i modernizacji
    >+ wlasnego mieszkania) ???

    IMO na ogólnych zasadach przekazywania "do użytku własnego" - tak;
    czyli (jeśli odliczałaś VAT) to go trzeba zapłacić, i do tego
    należałoby doliczyć podatek (dochodowy) od marży którą naliczasz
    zazwyczaj klientom :] (wiem: masz JEDNĄ paczkę kleju :)), wtedy
    chyba jest "zalecenie" stosowania "powszechnie przyjętych w danej
    miejscowosći" [to zdaje się z ustawy] cen.
    Według mnie do "zasad ogólnych" należy pozbywanie się towaru
    "z powodu wyjścia z mody" -:) (tu: upływu terminu ważności),
    kiedy to uzasadniona jest sprzedaż nawet poniżej ceny zakupu :),
    z tym że wiadomo - zawsze ktoś może się czepiać :( takiego
    manewru.

    Pozdrowienia, Gotfryd