  • Data: 2006-07-12 22:41:46
    Temat: Re: PIT 36 + M + D PROBLEM Z URZĘDEM
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Bezegłów wrote:
    > Witam
    > Mamy taki maly problem moja mama sama wychowuje mojego 17 letniego brata
    > (ojciec nie żyje) - osoba która rozliczała mamę wysłała pod zły adres PIT
    > tj odbiorca był prawidłowy ale ulica sie nie zgadzała wiec poczta jakimś
    > cudem (choć odbiorcą był urząd skarbowy) dostarczyła do domu a że to było po
    > terminie to mama dostarczyla pit osobiście i wszystko bylo ok az do przed
    > wczoraj. Urząd skarbowy kazał mamie zrobić korekte - wczesniej mama złożyła
    > PIT 36 + M + D i zaznaczyła w polu nr 6 opcje osoba samotna wychowująca
> [...]
    Niestety urzędniczka ma rację, a to przez fakt, że pit został
    dostarczony poi terminie.

    Rozliczyć się można jako samotnie wychowujący tylko i wyłącznie jeśli
    taki pit został wysłany do US przed ostatecznym terminie.
    A w waszym przypadku pit błądził, a mama zaniosła go do US już po 2 maja
    i tym samym bezpowrotnie straciła możliwość rozliczenia się wspólnie.

    Z drugiej strony dochody małoletnich dzieci dolicza się do dochodów
    rodziców, więc musi to niestety dodać do swojego pit i w tej chwili
    pewnie dopłacić różnicę wraz z odsetkami od 2 maja.
    I pewnie wyjdzie całkiem sporo.

    Pretenesje kierować do osoby, która spieprzyła adres na kopercie.