  • Data: 2003-02-06 21:33:14
    Temat: Re: PIT
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek" <m...@p...wp.pl> napisal w
    news:b1uime$5fn$1@news.onet.pl:

    > W internecie wyczytalem ze osoby ktore nie uzyskaly
    > dochodu albo uzyskaly dochod ponizej kwoty wolnej od podatku od ktorej
    > nie pobrano zaliczki
    > na podatek dochodowy nie musza skladac Pitu
    > Czy to prawda???
    >
    > W tamtym roku w Urzedzie Skarbowym dowiedzialem sie ze wszyscy musza
    > skladac zeznanie podatkowe
    > niezaleznie od uzyskanego dochodu
    > Wiec kto jest w bledzie???

    W bledzie jest podatnik ;-)

    Wiem, to nie jest smieszne. A praktyka bywa rozna, np:

    luty 1999: niose do urzedu PIT-5 z zerowa naleznoscia - urzedniczka nie
    chce mi go przyjac - nie upieram sie;
    marzec 1999: niose do urzedu PIT-5
    z niezerowa naleznoscia - dociekliwa urzedniczka (inna oczywiscie) pyta,
    dlaczego nie skladalam PIT'u za styczen - odpowiadam, ze nie bylo
    podatku do zaplacenia, co powoduje, ze jestem taksowana podejrzliwym
    spojrzeniem;

    luty 2000: niose do urzedu PIT-5 z zerowa naleznoscia - urzedniczka
    (inna, inna oczywiscie) mowi, ze nie mam obowiazku go skladac -
    odpowiadam, ze nie mam obowiazku, ale mam prawo i tak robie, zeby
    pozniej nie wyjasniac - PIT zostaje przyjety, ale jestem taksowana
    podejrzliwym spojrzeniem;

    luty 2001: PIT-5 z zerowa naleznoscia wysylam poczta (nie lubie tych
    spojrzen);

    luty 2002: niose do urzedu PIT z NIEzerowa naleznoscia - co za ulga!

    Marta